دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان گفت: ورود تاثیرگذار زنان مسلمان به فضای مجازی و نقش آفرینی مثبت و پاسخگویی به شبهات از اهداف و اولویت‌های اتحادیه جهانی زنان مسلمان است.
کد خبر: ۱۰۲۳۹۰۳
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۹ 22 January 2022

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش تابناک قم، لاله افتخاری روز شنبه در همایش بین المللی بانوی مهر در قم، با بیان اینکه حدود یک دهه از موجودیت اتحادیه جهانی زنان مسلمان می گذرد، خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز و ضرورتی که از تعالیم نجات بخش وحی در تمام دوران برای بانوان وجود دارد، اتحادیه جهانی زنان مسلمان شکل گرفته است.

وی با اشاره به اهداف اتحادیه جهانی زنان مسلمان، گفت: شناسایی ظرفیت زنان مسلمان، تقریب بین زنان مذاهب اسلامی، به فعلیت رساندن ظرفیت های زنان مسلمان، تربیت نسل اسلام باور، مشارکت در برنامه های ملی و بین المللی، تولید محتوا، شبکه سازی در کشورهای مختلف، برگزاری دوره های آموزشی و تربیتی در داخل و خارج از ایران، کاهش آسیب های اجتماعی، معرفی زنان پویا و تاثیرگذار در عرصه بین الملل، برگزاری دوره های دانش افزایی و افزایش سطح آگاهی زنان از اهداف مهم این اتحادیه است.

دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان اظهار داشت: این اتحادیه برای پیشبرد اهداف خود به تشکیل کمیته های مختلفی مانند فرهنگی و اجتماعی، قرآن، قدس، علمی و کودک و نوجوان اقدام کرده است.

 افتخاری ادامه داد: بیش از یک هزار مقاله به همایش بین المللی بانوی مهر در یک بازه کوتاه زمانی ارسال شده است.

وی ابراز داشت: در فضای غبارآلود ترویج افکار فمنیستی، پرداختن به الگوی اسلامی زن و خانواده و بهره گیری از تعالیم حضرت فاطمه معصومه(س) در مباحث خانوادگی و اجتماعی مساله بسیار مهم و حیاتی است.

دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان تصریح کرد: حضور تاثیرگذار زنان مسلمان در فضای مجازی، تمدن سازی نوین اسلامی و ترویج سیره فاطمی از اهداف و رویکردهای همایش حاضر است.

افتخاری با تاکید بر اینکه این اتحادیه هیچ ردیف بودجه دولتی نداشته و تمام هزینه های آن از طریق مشارکت های مردمی تامین می شود، عنوان کرد: در مراسم اختتامیه این همایش که امشب ترتیب می یابد از ۵ بانوی تاثیرگذار در عرصه ملی و بین المللی با اهدای لوحی تقدیر به عمل خواهد آمد.

پنجمین همایش بین المللی «بانوی مهر زنان سبک زندگی فاطمی،تمدن نوین اسلامی» با سخنرانی زنانی از کشورهای مختلف به همت اتحادیه جهانی زنان مسلمان در سالن همایش های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در حال برگزاری است. این همایش امشب به کار خود پایان می دهد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار