معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با اشاره به آغاز آموزش حضوری دانشجویان در نیمسال دوم دانشگاه‌ها گفت: برای رسیدن به این هدف باید تمهیدات لازم در دستور کار قرار گیرد، در این راستا دستگاه‌ها باید با دانشگاه‌ها مشارکت کنند و آمار واکسیناسیون نیز افزایش یابد.
کد خبر: ۱۰۲۳۵۹۶
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸ 20 January 2022

به گزارش تابناک قم، نشست استانی ستاد مقابله با کرونا با حضور نمایندگان دستگاه‌های استان در سالن جلسات استانداری قم برگزار شد.

حاجی زاده معاون سیاسی امنیتی استانداری در این نشست اظهار کرد: باید هرچه سریعتر آموزش حضوری در دانشگاه جایگرین آموزش مجازی شود و در این راستا از مدیران دانشگاه‌ها می‌خواهیم آمار واکسیناسیون دانشجویان خود را بالا ببرند تا آموزش حضوری دانشجویان از سرگرفته شود.

وی افزود: با توجه به اینکه استان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارد، بر اساس دستور وزارت علوم و ستاد ملی مقابله با کرونا همه دانشگاه‌های کشور باید آموزش حضوری را در دستور کار قرار دهند.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار تصریح کرد: در رابطه با عدم حضور دانشجویان توجیهات بسیاری وجود دارد اما مهم‌ترین توجیه آمار واکسیناسیون دانشجویان است؛ در جلسات گذشته مصوب کردیم که دانشگاه‌ها باید در نزدیک ترین زمان ممکن آمار واکسیناسیون دانشجوها و اساتید را افزایش دهند تا بیشتر از این آموزش عقب نماند، همه ما می‌دانیم آموزش غیرحضوری هرگز نمی‌تواند جای آموزش مجازی را بگیرید.

وی گفت: وزارت علوم و ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید بر آموزش حضوری در نیم سال دوم دارد و دو روز پیش ابلاغیه‌ای در این راستا به دانشگاه‌ها ارسال شده است که ما موظف هستیم تمهیدات لازم را اندیشیده و شرایط را فراهم کنیم تا بعد از پایان امتحانات نیم سال اول دانشگاه‌ها آموزش حضوری را دنبال کنند.

حاجی‌زاده اظهار کرد: در حال حاضر مقابله با کرونا مهم‌ترین موضوع در استان است، از نهاد های مختلف مانند بسیج، سپاه، هلال احمر، مسئولان مصلای قدس، نهاد ها و ادارات مختلف استان می‌خواهیم با دانشگاه علوم پزشکی همکاری کنند، تا وارد پیک جدید کرونا نشویم.

وی ادامه داد: سلامت جامعه باید اولویت همه باشد، بر اساس آمار دانشگاه علوم پزشکی استان، روزانه آمار بستری‌های کرونا مثبت و تست‌های مثبت افزایش می‌یابد و اکنون زمان پیشگیری از شیوع بیماری است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گفت: از مسئولان مصلای قدس تقاضا داریم قسمتی از شبستان را در اختیار تیم‌های واکسیناسیون دانشگاه علوم پزشکی قرار دهند تا دوباره تیم‌های واکسیناتور در آن پایگاه مشغول به کار شوند.

وی با اشاره به استقبال مردم از پایگاه واکسیناسیون نمایشگاه دائمی گفت: تا چند روز دیگر دوباره نمایشگاه دائمی در اختیار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم قرار می‌گیرد تا در این مرکز نیز خدمات واکسیناسیون ارائه شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار