استاندار قم با اشاره به اینکه حمایت از فناوران و شرکت‌های دانش‌بنیان باید به یک اصل و قاعده عمومی در استان تبدیل شود، گفت: پارک علم و فناوری خانه امیدواری جوانان قم است.
کد خبر: ۱۰۲۳۵۴۶
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴ 20 January 2022

به گزارش تابناک قم، سید محمدتقی شاهچراغی روز چهارشنبه در بازدید از پارک علم و فناوری استان قم گفت: خوشبختانه با وجود محدودیت‌ها و مشکلات عدیده در زیرساخت‌های فیزیکی، فضای استقرار و مشکلات مختلف، شرکت‌های فناور مستقر در پارک دستاوردهای قابل توجه و امیدوارکننده‌ای دارند که مبین ظرفیت کم‌نظیر استان در حوزه نوآوری و فناوری است.

وی با بیان اینکه فضای فعلی استقرار شرکت های فناور مستقر در پارک، شایسته نخبگان و فناوران استان نیست، افزود: با توجه به اینکه دستور صریح رییس‌جمهور محترم مبنی بر واگذاری اراضی درخواستی پارک علم و فناوری استان که در سفر اخیر ایشان به قم مطرح شد؛ صادر شده است، بنابراین باید در سطح ملی و استانی  پیگیری‌های لازم برای اجرای دستور ایشان صورت پذیرد.

وی گفت: بر این اساس باید این سایت را برای پارک علم و فناوری دانست و شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان اعم از شرکت‌های حوزه «فناوری اطلاعات» (I.T) و «ارتباطات و فناوری اطلاعات» (I.C.T) و سایر حوزه‌ها می‌توانند با محوریت مسئولیت پارک از مزیت‌های استقرار در سایت جدید پارک بهره‌مند شوند. 

شاهچراغی با بیان اینکه نباید در فضای فعالیت های استانی دوگانگی و اختلاف نظر به چشم بخورد، گفت: تمام ظرفیت‌های خدمت رسانی  باید در اختیار توسعه استان باشد و هر گونه اختلاف بی مورد، فقط باعث کُند شدن این روند رو به جلو می شود.

وی گفت: با ظرفیتی که امروز در این شرکت‌ها دیدم، می‌توانم بگویم که این‌جا خانه امیدواری است و لازم است تا مدیران دولتی و حاکمیتی حتما به پارک علم و فناوری بیایند تا افق روشن پیش روی کشور را به چشم ببینند.

استاندار قم خاطرنشان کرد: مسئولان باید با درک شرایط؛ جوانان صاحب ایده و نوآوری را از هر گرایش و نظری که باشند، درک و حمایت کنند.

در این بازدید استاندار قم از شرکت های دانش بنیان باسلام، سیستم های منابع انسانی سیمرغ، توسعه درمان فرتاک، طرح تجارت پردیس نیکان، نام‌آوران آفرینش فردا، زیپاک و آفاق بازدید و از نزدیک در جریان آخرین دستاوردها و فعالیت‌های آنان قرار گرفت.

«پارک‌های علم و فناوری» به ‌عنوان یکی از ارکان سه گانه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دارای ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه و تجاری‌سازی فناوری‌های سخت و نرم و شکل‌گیری اقتصاد دانش‌بنیان هستند.       

«پارک علم و فناوری استان قم» به ‌عنوان نهاد سازمان حامی توسعه فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان در سطح استان، با ساختار مصوب و کارشناسان جوان؛ فعالیت خود را از ابتدای سال ۱۳۹۱ شروع کرد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار