رییس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت:‌ در راستای رصد هرچه دقیق‌تر بازار محصولات کشاورزی در استان درکنار حضور بازرسان ویژه از ظرفیت‌ نظارت مردمی در قالب گروه‌های جهادی، بسیج و سایر تشکل‌های علاقه‌مند به فعالیت در این عرصه،‌ استفاده خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۲۳۳۳۷
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۶ 19 January 2022

به گزارش تابناک قم، محمد رضا حاجی‌رضا بیان کرد: یکی از ماموریت‌های مهم سازمان جهاد کشاورزی قم موضوع تامین امنیت غذایی مردم استان است که شامل برنامه‌ریزی و فعالیت در تمام بخش‌های تولید، توزیع و نظارت بر بازار محصولات کشاورزی می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت نظارت بر بازار در تامین امنیت غذایی مردم، افزود: به منظور مدیریت واحد درچرخه تولید تا توزیع محصولات کشاورزی، علاوه بر مساله تولید مواد غذایی مورد نیاز مردم، کار نظارت بر نحوه توزیع این محصولات نیز برعهده سازمان جهاد کشاورزی قرار گرفته‌است. 

وی ادامه داد: درجریان این نظارت‌ها به دنبال تسهیل بسترهای مورد نیاز برای تامین هرچه مطلوب‌تر محصولات غذایی مورد نیاز مردم به خصوص در رابطه با کالاهایی همچون گندم، برنج، گوشت، مرغ، تخم‌مرغ، شکر و سایر محصولات راهبردی هستیم.

حاجی رضا با اشاره به لزوم مقابله با هرگونه تخلف همچون گرانفروشی و کم‌فروشی در بازار محصولات کشاورزی، گفت: برای اجرای موفق این طرح نظارتی، هماهنگی لازم میان سازمان جهاد کشاورزی قم و اصناف استان شکل گرفته‌است و ما اعتقاد داریم استفاده از ظرفیت‌های مردمی در این رابطه موجب امنیت و آرامش بیشتر بازار محصولات کشاورزی می‌شود.

وی بیان داشت: در همین خصوص جلسه‌های هماهنگی و توجیهی استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی و مردمی در راستای نظارت، بازرسی و تنظیم بازار محصولات راهبردی بخش کشاورزی در قم به صورت مستمر توسط سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار می‌شود تا تمامی اقدام‌های لازم برای اجرای موفق و هدفمند طرح با همکاری کامل نهادهای متولی باشد.
وی ادامه داد: دراین طرح کل استان قم به هشت پهنه تقسیم شده تا نیروهای مردمی و جهادی در کنار بازرسان با ساختاری منسجم و در قالب شبکه‌ای با مدیریت متمرکز، کار نظارت بر بازار محصولات راهبردی حوزه کشاورزی را انجام دهند.

بیش از ۱۴ هزار بهره‌بردار در زمینه تولید محصولات کشاورزی در قم فعال هستند، همچنین میزان متوسط تولید بخش کشاورزی این استان در سال ۸۵۰ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی،‌ باغی،‌ دامی، شیلات و گلخانه‌ای است.

بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان استان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی حدود ۵۰ درصد اشتغال روستاییان در بخش‌های مختلف استان را به خود اختصاص داده‌است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار