مدیر حوزه علمیه قم با اشاره به کنگره بین‌المللی حضرت حمزه (ع) گفت: تبلیغ و ترویج فعالیت های دینی باید به صورت کاملا هدفمند انجام شود.
کد خبر: ۱۰۲۳۳۲۶
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۷ 19 January 2022

به گزارش تابناک قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیرحوزه‌های علمیه در دیدار اعضای شورای سیاست‌گذاری کنگره بین‌المللی حضرت حمزه (ع) اظهار کرد: این کارها و اهتمامی که وجود دارد در راستای تبلیغ و ترویج دین و با انتخابی هدفمند و دقیق در حقیقت بازسازی تاریخ را رقم می‌زنید. این کار و تلاش دینی و حوزوی است، ما به‌عنوان حوزه در ابعاد مختلف با این برنامه‌ها همراه هستیم.

وی تصریح کرد: اتفاق ارزشمندی که با ابتکار جامعه المصطفی و مجتمع آموزشی عالی تاریخ، سیره و تمدن اسلامی در حال انجام است، احیای نام و ایجاد یک جریان علمی پیرامون شخصیت‌های تراز اول صدر اسلام همچون حضرت خدیجه (س)، حضرت ابوطالب (ع) و حضرت حمزه (ع) که کنگره ایشان در ایام پیش رو برگزار می‌شود، هرکدام دارای آثار و برکات علمی و فرهنگی ارزشمندی است که باید نسبت به انعکاس و تبلیغ آن در فراتر از مرزهای کشور و جهان اسلام باشید. نگاه شما نباید معطوف به برگزاری باشد که البته تاکنون چنین نبوده است، اصل کار شما بعد از برگزاری این کنگره‌ها و نشست‌های علمی ارزشمند است تا همگان را نسبت به شخصیت این حضرات بزرگوار آشنا سازید.

عضو فقهای شورای نگهبان اظهار داشت: با برگزاری چنین برنامه‌های ارزشمند، به تولید علم، دانش و تفکر کمک کرده‌ایم، لذا باید این دانش‌افزایی را از زمان کودکی و دوران دانش‌آموزی شروع کنیم، با آموزش و پرورش تعاملات اثرگذاری داریم و باید این شناخت به سطح دانش‌آموزان کشاند تا نسبت به شخصیت‌های بزرگ تاریخ اسلام آشنایی کامل داشته باشند.

وی، تصریح کرد: اول و آخر کار، آموزش است، حضور ۲۰ میلیون دانش‌آموز بدون احتساب خانواده‌هایشان و فعالیت قریب به دو میلیون معلم سرمایه ارزشمندی است که با همکاری آموزش و پرورش و به تبع آن دانشگاه می‌توانیم حرکت جدیدی را نسبت به معرفی و شناساندن این حضرات در متن جامعه و داشته باشیم.

اعرافی با اشاره به عرصه تاریخ‌پژوهی در قم اظهار کرد: امروز به برکت بارگاه حضرت فاطمه معصومه (س) و حوزه علمیه که در آستانه یکصدمین سال احیای آن هستیم، مراکز و مؤسسات حوزوی و دانشگاهی تاریخ‌نگاری در قم وجود دارد که می‌توان در قالب گفت‌وگوهای مشترک، هم‌افزایی و برنامه‌ریزی در راستای یک افق علمی بلند و متقن گام برداشت.

مدیرحوزه‌های علمیه با بیان اینکه حوزه‌علمیه همانند گذشته با همه توان خود در خدمت کنگره حضرت حمزه (ع) است، اضافه کرد: در برنامه تحولی حوزه، قریب به ۵۰۰ گرایش جدید طراحی شده است و ما می‌توانیم با ارائه طرح از سوی کمیته علمی کنگره‌های گذشته و پیش رو نسبت به ارائه یک سرفصل علمی آن را وارد گرایش‌های آموزش حوزه کنیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار