رییس مرکز بهداشت شهرستان قم گفت: با توجه به ورود سویه جدید اومیکرون و صعودی شدن مراجعه افراد دارای علامت به مراکز منتخب درمان سرپایی کرونا، فعالیت این مراکز افزایش یافت.
کد خبر: ۱۰۲۳۳۲۵
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵ 19 January 2022

به گزارش تابناک قم، باقر محمودی در گفت و گویی با اشاره به مصوبه جدید کارگروه بهداشت در حوادث غیر مترقبه و پدافند غیرعامل مبنی بر توسعه فعالیت مراکز منتخب درمان سرپایی کرونا در قم، افزود: مراکز منتخب کرونا در تمام روزهای هفته حتی ایام تعطیل از ساعت ۸ الی ۱۴ در خدمت مردم خواهند بود.

 وی تصریح کرد: همچنین سه مرکز «پنبه چی»، «امام خمینی(ره)» و «پردیس» تا ساعت ۲۰ به مراجعان خدمات ارایه می دهند تا بار مراجعه به بیمارستان ها کاهش یابد.

 محمودی با بیان اینکه واکسیناسیون در جلوگیری از تشدید بیماری موثر است، افزود: واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه های بهداشتی در برون رفت از بحران کرونا و جلوگیری از رخداد موج بعدی همه گیری با سویه اومیکرون است.

محمودی در پایان از افرادی که تاکنون برای دریافت واکسن کرونا اقدام نکرده اند، درخواست کرد تا هر چه زودتر برای دریافت واکسن به مراکز تجمیعی واکسیناسیون مراجعه کنند.

وضعیت کرونایی قم که از ۲۳ تیرماه امسال به رنگ قرمز، از ۲۰ شهریورماه به رنگ نارنجی و از ۳۰ مهرماه به رنگ زرد درآمده بود، از پنجم آذرماه به رنگ آبی درآمد.

شهروندان برای طرح هرگونه پرسش درباره ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و برای کسب آخرین خبرهای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم، به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند به‌منظور تعیین زمان‌بندی و نوبت‌دهی «تزریق واکسن بیماری کووید-۱۹» برای گروه‌های سنی اعلام شده و نیز ثبت‌نام «کارت واکسن دیجیتال»، به «سامانه ثبت‌نام واکسیناسیون کرونا» به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir مراجعه کنند.

همشهریان قمی در صورت مشاهده هرگونه علامتی در رابطه با ویروس «کرونا» در خود و افراد خانواده، می‌توانند به «مرکزهای جامع سلامت» امام حسن عسکری(ع) در شهرک امام حسن عسکری(ع)، امام خمینی(ره) در بلوار شهید کریمی (بنیاد)، فرقانی در انتهای شیخ‌آباد، پردیس در پردیسان (خیابان ایمان)، خوراکیان در بلوار ۱۵ خرداد، بعثت در نیروگاه، شهدا در خیابان انقلاب اسلامی (چهارمردان)، پنبه‌چی در خیابان امام خمینی(ره) و جندقیان در خیابان زاویه مراجعه و خدمات «رایگان» دریافت کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار