اختتامیه همایش ملی"مکتب فاطمی حاج قاسم" 29 دی ماه همزمان با "روز غزه" به عنوان نماد جبهه مقاومت اسلامی در قم برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۰۲۳۳۱۸
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۸ 19 January 2022

به گزارش تابناک قم، غلامرضا فلاح مدیر برگزاری همایش ملی "مکتب فاطمی حاج قاسم" در نشست خبری آن که پیش از ظهر امروز در سازمان تبلیغات اسلامی قم انجام شد، از برگزاری اختتامیه این همایش در ۲۹ دی‌ماه خبر داد.

فلاح گفت: اختتامیه همایش ملی "مکتب فاطمی حاج قاسم" همزمان با روز غزه و با سخنرانی دکتر سید صادق الشرفی دبیر کمیته مردمی جوانان یمن در روز چهارشنبه ۲۹ دی‌ماه ساعت ۱۹ در مجتمع امام خمینی(ره) واقع در گلزار شهدای قم برگزار می‌شود.

وی افزود: مراحل مختلف این همایش با رویکرد احیای شعائر و معارف فاطمی، ترویج فرهنگ شهادت و دفاع از حریم ولایت، بهره‌گیری از ظرفیت هنرمندان در نهادینه‌سازی فرهنگ فاطمی، فعال‌سازی ظرفیت‌های هنرمندان در تبیین مکتب شهید سلیمانی، تبیین ابعاد علمی و معارفی فرهنگ فاطمی و مکتب شهید سلیمانی و با همکاری نهادهای مختلف استان قم همچون  شهرداری، استانداری، سپاه امام علی ابن ابی‌طالب، سازمان بسیج هنرمندان، سازمان تبلیغات اسلامی، جامعه الزهرا (س) ، شورای اسلامی شهر، اداره کل اوقاف و امور خیریه و بنیاد شهید برگزار گردید.

فلاح محورهای فاطمیه، شهید سلیمانی و بخش ویژه را سه محور اصلی این همایش عنوان و اضافه کرد:  محور فاطمیه در سه موضوع «جایگاه مکتب فاطمی در انقلاب اسلامی»، «مکتب فاطمی در آیینه ادبیات و هنر» و «ظرفیت هیئات مذهبی در تبیین مکتب فاطمی » و محور شهید سلیمانی نیز شامل موضوعات «جایگاه مکتب شهید سلیمانی در انقلاب اسلامی»، «مکتب شهید سلیمانی در آیینه ادبیات و هنر»، «اثرات مکتب شهید سلیمانی در بیداری جهان اسلام» و «جایگاه وصیت نامه شهید سلیمانی در تبیین روحیه جهادی و ایثارگری» می‌باشند.

مدیر برگزاری همایش ملی "مکتب فاطمی حاج قاسم" در مورد تجلیل از برگزیدگان این همایش گفت: از بین ۱۵۶۶ اثر ارسال شده، تعداد ۱۳۶۶ اثر به کمیته داوری برای بررسی‌های تخصصی ارسال گردید که از ۴۰ نفر از برگزیدگان در ۱۳ قالب مقاله، شعر، نثر، داستان کوتاه، دل‌نوشته، خاطره، خطاطی، نقاشی، عکس، پوستر، عکس نوشته، پادکست و کلیپ تجلیل خواهد شد.

وی در پایان افزود: ارسال آثار در این همایش شامل سقف سنی نبوده و از ۳۲ استان و ۱۴ کشور استقبال خوبی را شاهد بودیم که در بین این آثار ۸۵ مقاله، ۲۱۱ شعر، ۲۹۵ داستان و دل نوشته، ۳۱۰ مورد عکس و پوستر، ۱۸۰ مورد پادکست و ۲۱۰ مورد کلیپ کوتاه وجود دارد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار