فرماندار قم از "فساد پنهان و سوءاستفاده مالی در شهرک لبن قم" خبر داد و گفت: برخی از افراد مجوزدار در شهرک لبن سهمیه یارانه‌ای نهاده‌های دامی را دریافت می‌کنند و در بازار آزاد به فروش می‌رسانند.
کد خبر: ۱۰۲۳۱۰۱
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۶ 18 January 2022

به گزارش تابناک قم، مرتضی حیدری روز سه شنبه در جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در سالن جلسات استانداری قم، افزود: در شهرک لبن قم ۲۶۰ واحد گوشتی مجوز فعالیت گرفته که فقط ۶۰ واحد فعال است و ۲۰۰ واحد تعطیل است.

وی بیان کرد: بیشتر افرادی که در شهرک لبن قم مجوز فعالیت دریافت کرده اند، واحدهای خود را به افراد دیگر اجاره داده اند و خودشان فعالیت اقتصادی ندارند.

وی بیان کرد: صاحبان این واحدهای لبنی با وجود اینکه واحدهای خود را اجاره داده اند اما سهمیه نهادهای دامی خود را بصورت کامل دریافت می کنند و با قیمت آزاد در بازار به فروش می رسانند.

فرماندار قم گفت: وضعیت برخی از واحدهای شهرک لبن قم مشابه احتکار زمین است چرا که هیچ گونه فعالیت مفید اقتصادی در آن وجود ندارد ولی از یارانه نهاده های دامی استفاده می شود.

حیدری خاطرنشان کرد: این افراد سهمیه نهاده های دامی را با مجوز اولیه ای که به نام آنها صادر شده دریافت می کنند و آن را به همان افرادی که واحدتولیدی را به آنها اجاره داده اند به قمیت آزاد می فروشند و بدون اینکه کمترین اثری داشته باشند بیشترین بهره را می برند.

فرماندار قم اضافه کرد: فعالان اصلی و واقعی شهرک لبن قم با وجود اینکه در عرصه میدان تولید هستند اما چون مجوزی به نام آنها وجود ندارد نه امکان دریافت وام دارند و نه سهمیه ای به آنها تعلق می گیرد.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحدهای صنعتی قم  فراتر از ۸۵هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۶۰ هزار نفر فرصت اشتغال ایجاد شده‌است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار