مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قم از کاهش ۱۶.۹ درصدی حجم آب ذخیره شده در سد ۱۵ خرداد نسبت به سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۱۰۲۳۰۷۴
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲ 18 January 2022

به گزارش تابناک قم، علی اصغری، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قم عنوان کرد: تا ابتدای هفته جاری حجم آب ذخیره ‌شده در سد ۱۵ خرداد به ۸۳.۱۳ میلیون متر مکعب رسیده است.

وی بابیان اینکه این عدد در دی ماه سال گذشته ۱۰۰ میلیون متر مکعب بوده است، تصریح کرد: حجم آب ذخیره شده در سد ۱۵ خرداد نسبت به سال گذشته ۱۶.۹ کاهش و نسبت به متوسط بلند مدت ۵۱ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: در سال ۹۹ از ابتدای سال آبی آن تا ۲۴ دی ماه، ۹۲.۵ میلی متر بارش ثبت شده بود؛ اما این عدد در سال جاری به ۵۸.۵ میلی متر رسیده است که نسبت به سال گذشته کاهشی ۳۷ درصدی و نسبت به بلند مدت کاهشی ۹ درصدی داشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قم با اشاره به اینکه دبی ورودی این سد نسبت به سال گذشته کاهش ۵۰ درصدی و نسبت به متوسط بلند مدت کاهشی ۶۸ درصدی داشته است، بیان کرد: دبی ورودی در ۲۴ دی ماه ۹۹ نزدیک به ۱.۰۸ متر مکعب بر ثانیه بوده است؛ اما این رقم در دی ماه سال جاری به ۰.۵۴ متر مکعب بر ثانیه رسیده است.

وی با بیان اینکه دبی خروجی سد ۱۵ خرداد نسبت به سال گذشته ۲۷ درصد افزایش یافته است، اظهار کرد: دبی خروجی در سال گذشته ۰.۵۷ متر مکعب بر ثانیه بوده است؛ اما این عدد در سال جاری ۰.۷۲ متر مکعب بر ثانیه رسیده است.

اصغری افزود: شوری آب ورودی به این سد نیز از ۱۰۰۰ میکرو موس بر سانتی متر به ۳ هزار میکرو موس بر سانتی متر رسیده است که رشدی ۲۰۰ درصدی دشته است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار