دبیر کنگره بین‌المللی گام دوم انقلاب اسلامی از منظر قرآن و حدیث گفت: پنجمین کنگره از این نوع، هفته آخر بهمن ماه سال جاری برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۰۲۳۰۵۵
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳ 18 January 2022

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی رضایی اصفهانی روز دوشنبه در نشست خبری گفت: کنگره بین المللی گام دوم انقلاب اسلامی ۷ هدف: تبیین مبانی گام دوم انقلاب از منظر قرآن و حدیث، تبیین راهکارهای اجرایی گام دوم از منظر قرآن و حدیث، تبیین جایگاه قرآن و حدیث در گام دوم انقلاب اسلامی،‌ تقویت و تعمیق گام دوم انقلاب اسلامی در اندیشه دینی، تبیین الگوی قرآنی و حدیثی انقلاب اسلامی برای جهانیان، تبیین نقش نهاده های قرآنی به ویژه در جامعة المصطفی العالمیة در گام دوم انقلاب اسلامی، تبیین مبانی گام دوم انقلاب اسلامی با توجه به آموزه های قرآنی و حدیثی کار خود را پیگیری می کند.

وی به بیان محورهای کنگره اشاره کرد و افزود: گام دوم، عقلانیت و قرآن و حدیث، گام دوم، علوم روز و قرآن و حدیث، گام دوم، تمدن و قرآن و حدیث، گام دوم،‌سبک زندگی قرآنی و حدیثی، گام دوم و غرب و شرق، گام دوم و آینده پژوهی گام دوم و دانش های قرآنی و حدیثی، راهکارهای اجرایی سازی گام دوم از منظر قرآن و حدیث، مبانی و مستندات قرآنی و حدیثی بیانیه گام دوم، نقش جوانان در تحقق بیانیه گام دوم، رسالت طلاب جامعةالمصطفی العالمیه در تحقق بیانیه گام دوم و نقش بانوان و خانواده در گام دوم انقلاب از محورهای کنگره گام دوم هستند.

رضایی اصفهانی به آثار و نتایج کنگره اشاره کرد و افزود: جریان سازی گفتمان بیانیه گام دوم در بین فرهیختگان کشور، مستندسازی بیانیه گام دوم بر اساس قرآن و حدیث، تولید آثار و ادبیات خاص بیانیه گام دوم برای آموزش و پژوهش، بین المللی کردن پیام بیانیه گام دوم که یکی از آن پیام ها تمدن سازی نوین اسلامی از رسالت های این کنگره است.

وی ادامه داد: در این کنگره ۴ جلد کتاب به زبان های غیرفارسی تولید شد که در این ۴ جلد با ۱۶ زبان مقاله ارائه شده است و به این ترتیب بیانیه گام دوم بین المللی شد.

رییس مجتمع عالی قرآن و حدیث جامعةالمصطفی گفت: بیانیه گام دوم انقلاب ملی است و مربوط به نقشه راه ۴۰ سال آینده کشور است. اما با توجه به استعداد الگو شدن این بیانیه و صدور پیام بیانیه گام دوم، شخصیت های مختلف از کشورهای دیگر برای این کنگره مقاله ارسال کردند و در روز اجلاس به صورت ویدیو کنفرانس با سایر کشورها ارتباط برقرار خواهد شد که بتوانیم پیام بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را صادر کنیم.

وی افزود: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم نقشه راه برای ۴۰ سال دوم انقلاب اسلامی، مجتمع جامعة المصطفی العالمیه به منویات معظم له لبیک گفته و کمتر از یک ماه پس از صدور حکم ایشان به صورت تخصصی فعالیت خود را آغاز کرد و قریب به ۳ سال است که این فعالیت را ادامه داده است.

رضایی اصفهانی به شورای سیاست گذاری کنگره اشاره کرد و گفت: آیت الله اعرافی،‌ حجج اسلام عباسی و محمدی عراقی و علما و شخصیت های حوزوی و دانشگاهی این شورا را تشکیل می دهند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار