مراسم بزرگداشت شهید سید مجتبی نواب صفوی رهبر گروه انقلابی فدائیان اسلام و یاران شهیدش در جوار مزار مطهر این شهیدان در وادی السلام قم برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۲۳۰۵۳
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲ 18 January 2022

به گزارش تابناک قم، مراسم بزرگداشت روحانی شهید سید مجتبی نواب صفوی رهبر جمعیت انقلابی فدائیان اسلام و یاران شهیدش عصر امروز و در سالروز شهادت آنان در جوار مزار مطهر این شهیدان در وادی السلام قم ، با حضور جمعی از مسئولین، ایثارگران و خانواده‌های شهدا، روحانیون و اقشار مختلف مردم قم برگزار شد.

در این مراسم محمد مهدی عبدخدایی عضو جمعیت فدائیان اسلام و از همراهان و همرزمان شهید نواب صفوی و همچنین حجت الاسلام‌والمسلمین احمد پناهیان سخنرانی کردند و هادی خادم الحسینی به مداحی پرداخت. 

عبدخدایی همرزم شهید نواب صفوی در این مراسم با بیان اینکه علت شهادت شهید نواب صفوی مخالفت قاطع او با پیمان نظامی بود که پهلوی می‌خواست امضا کند، اضافه کرد: من شاهد عینی اعدام و تیرباران شهید نواب صفوی بودم. او قبل از تیرباران شروع به خواندن آیات جهاد کرد و بعد اتمام تلاوت قرآن از ماموران حکومت خواست لباس روحانیت را بیاورند تا بپوشد، وقتی از او پرسیدند برای چه می‌خواهی با این لباس اعدام شوی؟ پاسخ داد: «میخواهم با لباس روحانیت خدمت پیامبر اسلام (ص) مشرف شوم.»

وی خاطرنشان کرد: من هرگز فراموش نمی‌کنم که قبل از تیرباران، شهید نواب صفوی به همرزمانش گفت که آماده سفر و دیدار با پیامبر(ص) باشید، در برابر ظلم حکومت تا الان مقاومت کرده‌اید این لحظات آخر نیز مقاومت خود را نشکنید.

عضو جمعیت فدائیان اسلام اظهار کرد: شهید نواب صفوی با مردانگی و مقاومت در مقابل گلوله‌های ماموران ایستاد. من شاهد اعدام تعداد بسیاری از افراد بودم، اما هیچ فردی مانند نواب صفوی با آرامش خاطر تن به اعدام نداد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار