مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب قم از نظارت دقیق بر روی سلامت و بهداشت آب این استان خبر داد و گفت: از آغاز سال جاری تا پایان آذرماه بیش از ۷۸ هزار آزمون میکروبی، شیمیایی و کلر سنجی بر روی آب قم صورت گرفته است.
کد خبر: ۱۰۲۲۹۳۶
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴ 17 January 2022

به گزارش تابناک قم، رضا انصاری طادی در گفت‌وگویی با تاکید بر اینکه شرکت آب و فاضلاب نظارت دقیق و بدون وقفه‌ای بر سلامت و بهداشت شبکه و تاسیسات آب دارد خاطر نشان کرد: در همین راستا روزانه آزمون‌های مختلف میکروبی، فیزیکی و شیمیایی و کلر سنجی به‌منظور اطمینان از سلامت آب بر روی شبکه و تاسیسات انجام می ­شود.

وی به ارایه گزارشی از عملکرد مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب استان از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه پرداخت و گفت: در این مدت با ۱۹ هزار و ۳۵۵ نمونه‌برداری، تاسیسات آبرسانی مورد پایش کیفی قرار گرفته‌اند.

مدیر مرکز پایش آبفای قم با بیان اینکه در ۹ ماه امسال بیش از ۵۹ هزار آزمون کلر سنجی به‌صورت آزمایشگاهی و تجهیزات آنلاین در سطح شهر انجام شده است یادآور شد: تمام آزمون‌ها و پایش‌ها بر روی شبکه، تاسیسات و آب قم به‌صورت روزانه و بر نقاط مختلف شبکه انجام می‌شود.

وی با اشاره به نظارت بر شست‌وشوی شبکه، مخازن، کلر شویی شوک کیفی تصفیه‌خانه آب اظهار داشت: از ابتدای سال جاری هزار و ۲۶۱ کیلومتر از خطوط انتقال و شبکه آبرسانی و ۷ هزار و ۵۴۰ مترمکعب از مخازن آب شست‌وشو شده‌است.

انصاری نظارت کیفی بر بهره‌برداری تصفیه‌خانه آب و تصفیه‌خانه‌های فاضلاب و سامانه‌های گندزدایی، ارائه خدمات آموزشی و مشاوره‌ای و آزمایشگاهی به دانش‌پژوهان در قالب تفاهم‌نامه با دانشگاه‌ها، تمدید گواهی‌نامه‌های معتمد محیط‌زیست، کفایت تخصصی انجام آزمون میکروبی و شیمیایی، کالیبراسیون دستگاهی را از دیگر اقدام‌های مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب قم برشمرد.

وی پایش شبکه آب فضای سبز سطح شهر در راستای جداسازی شبکه آب فضای سبز از شبکه آب شرب را از دیگر فعالیت‌های انجام شده در ۹ ماه گذشته این مرکز برشمرد و گفت: نظارت بر پژوهش با موضوع تهیه منعقد کننده‌های شیمیایی پلیمری تصفیه آب و فاضلاب، نظارت بر تأمین حدود ۳۴۴ تن مواد گندزدا و ۲۷۳ تُن مواد منعقد کننده از دیگر اقدام‌هایی است که در این مدت انجام شده است.

مدیر مرکز پایش آبفای استان در پایان با اشاره به شیوع بیماری کرونا و لزوم نظارت هر چه بیشتر در زمینه سلامت و بهداشت آب بیان داشت: این مهم نیز با راه‌اندازی آزمایشگاه اختصاصی سلولی و مولکولی در مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب برای شناسایی و پایش ویروس کرونا به روش PCR با دقت مورد بررسی قرار می‌گیرد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار