سواستفاده از آرزوهای مردم
به نظر می‌رسد کسی نگران شرایط زندگی مردم نیست و عده‌ای از میان همین مردم از هر چیزی سواستفاده می‌کنند تا جیب‌های خودشان را پر کنند. جز هوشیاری راهی برای در دام نیفتادن نمی‌ماند. هوشیاری و دقت در برابر سودهای نامتعارف، وعده‌های عجیب آن هم در چنین شرایطی.
کد خبر: ۱۰۲۲۵۰۰
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۸ 15 January 2022

به گزارش تابناک قم، در این شرایط که دیگر خرید یک خودرو مناسب و ایجاد سقفی بالای سر، آرزوی دست نیافتنی برای جوانان شده، عده‌ای نان در خون مردم می‌زنند و جیب‌هایشان را از آرزوهای مردم پر می‌کنند. اکنون که در این شرایط اقتصادی، روز به روز شرایط یک زندگی معمولی برای مردم به خصوص جوانان سخت تر از پیش شده‌است، برخی با چیدن نقشه‌های شوم و با بهانه رساندن مردم به آرزوهایشان، از این شرایط نابسمان به نفع خودشان استفاده می‌کنند.

مدت زیادی از دستگیری کلاهبردار ۲۰ میلیاردی در قم نمی‌گذرد، کلاهبرداری که خود را نماینده ایران خودرو و سایپا معرفی کرده بود و با جذب سرمایه‌های حدود ۳۰ نفر از مردم به بهانه ثبت‌نام خودرو و تحویل آن ظرف ۳ ماه، مبلغی به ارزش ۲۰ میلیارد ریال از آنان کلاهبرداری کرده بود.

دادستان عمومی و انقلاب قم با اشاره به اینکه متهم با ظاهر فریبنده و استفاده از ماشین‌های کرایه‌ای مدل بالا خود را سرمایه دار جلوه می داد، گفت: متهم با معرفی خود به‌عنوان سهامدار و دست‌اندرکار در شرکت‌های خودروسازی از افراد متعدد مبالغی از ۳۰ میلیون تا ۶۰۰ میلیون تومان برای ثبت نام و خرید خودروهای دنا پلاس، هایما، پژو ۲۰۷ و دیگر موارد دریافت کرده است.

وی، خیانت در امانت و فروش مال غیر از اتهامات این متهم سابقه دار خواند و افزود: متهم این پرونده از آژانس کرایه خودرو، ماشین‌های متعددی اجاره کرده است و برای جلوگیری از شکایت برخی مالباختگان، اتومبیل‌های کرایه‌ای را با ادعای مالکیت شخصی خودروها، در اختیار آنها قرار می‌داد و در چند مورد نیز اقدام به فروش اتومبیل‌های کرایه‌ای کرده‌بود.

حجت‌السلام و المسلمین حسن غریب، در خصوص ظاهرسازی‌های صورت گرفته برای پیش‌برد اهداف این متهم، تصریح کرد: در مواردی که افراد از ادامه قرارداد انصراف می‌دادند متهم اصل پول را به همراه سود صد در صد به آنها پرداخت می‌نمود که این امر منجر به اعتماد سازی خریداران نسبت به متهمان شده بود.

به گفته این مقام قضایی، پس از دستگیری متهمان این‌گونه کلاهبرداری ها، متأسفانه بخش قابل‌توجهی از سرمایه‌ها حیف‌ و میل و از بین می‌رود و متاسفانه اغلب مالباختگانی که در دام این افراد گرفتار شده‌اند از قشر ضعیف و متوسط جامعه هستند که با اخذ وام یا فروش طلا یا فروش خودرو قبلی خود برای ثبت نام خودرو جدید مبالغ را واریز کرده‌اند و امید دارند بتوانند خودروی بهتری داشته باشند.

این تنها موردی نبوده که عده‌ای از میان همین مردمی که سخت برای زندگی تلاش می‌کنند، پیدا شدند و چشمشان را به پس‌اندازها و دارایی های اندک مردم دوختند.

مهر ماه سال جاری بود که دو کلاهبردار در قم به بهانه تخریب ملک فرسوده و آپارتمان سازی و پیش‌فروش واحدهای آن، ملک را به متراژ ۲۲۰ متر مربع به فرد دیگری فروخته بودند که خوشبختانه دستگیر شدند.

به نظر می‌رسد کسی نگران شرایط زندگی مردم نیست و عده‌ای از میان همین مردم از هر چیزی سواستفاده می‌کنند تا جیب‌های خودشان را پر کنند. جز هوشیاری راهی برای در دام نیفتادن نمی‌ماند. هوشیاری و دقت در برابر سودهای نامتعارف، وعده‌های عجیب آن هم در چنین شرایطی.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار