معاون‌پژوهش حوزه: درکتاب سال رعایت ظوابط علمی است و اگر یک طلبه جوان‌چه در داخل و چه خارج اثری تولید بکند قابل توجه قرار می گیرد.
کد خبر: ۱۰۱۴۸۰۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵ 09 December 2021

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام و المسلمین مقیمی حاجی، معاون‌پژوهش حوزه علمیه، ضمن تبریک هفته پژوهش گفت: حوزه، پژوهش و پاسخگویی به نیاز های نظام و جامعه اسلامی شعار امسال روز پژوهش‌نامیده شده است.

معاون‌پژوهش حوزه علمیه افزود: در معاونت پژوهش جلسات هماهنگی با مراکز پژوهشی داریم و در سطح کلان موضوعات پژوهشی را مورد بررسی و بحث قرار میگیرد.

وی پاسخ به نیاز های جامعه جهانی‌، پاسخگویی و نقش آفرینی در تبیین بیانیه گام دوم و پاسخگویی و پاسخگویی و نقش پژوهشگران را از عناوین هفته پژوهش نامید.

مقیمی حاجی با اشاره‌ به سبک‌ پژوهش محور آموزش حوزه گفتند: اموزش در حوزه همواره بر اساس پژوهش بوده و در تلاشیم تا همچنان این سبک را به نسل جدید القا کنیم.

وی در ادامه افزود: تلاش دیگر‌ما این است تا طلبه از سطح ۱ با‌ پژوهش آشنا و اقدام‌به آن‌کند که در سطح ۲ و ۳ و ۴ با‌ بخش های تکلیمی‌ کامل بشود همچنین از‌ جمله بحث های‌ پیگیری شده در زمینه پژوهش‌، بحث‌ برگزاری‌ کارگاه های آموزشی در امر‌معاونت پژوهشی است که جهت ارتقا و اموزش بیشتر در امر مدیریت راهبردی پژوهش صورت می گیرد.

مقیمی حاجی افزود: از جمله مواردی که طلاب را الخصوص طلاب جوان را به امر پژوهش مشتاق می‌کند جشنواره علامه حلی است که باید توجه ویژه ای به ان بشود و در تلاشیم با همکاری حوزه علمیه خواهران این‌جشنواره را فاخر تر از همیشه‌برگزار کنیم.

همایش کتاب سال یکی دیگر از برنامه های معاونت پژوهش است که تا‌کنون ۲۲ اثر فاخر از آن منتشر شده است.

درکتاب سال رعایت ظوابط علمی است و اگر یک طلبه جوان‌چه در داخل و چه خارج اثری تولید بکند قابل توجه قرار می گیرد.

از‌جمله دیگر‌اقدامات معاونت پژوهش پشتیبانی و بروز رسانی منابع ۵۰۰ کتابخانه در سراسر کشور است.

در پایان این مراسم نیز از پوستر هفته پژوهش رونمایی شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار