معاون پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی تشریح کرد؛
معاون پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی در نشست خبری به تشریح برنامه های هفتمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی پرداخت.
کد خبر: ۱۰۱۴۷۸۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵ 09 December 2021

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام والمسلمین نجف لک زایی در نشست خبری گرامیداشت هفته پژوهش و هفتمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی که در مرکز همایش های غدیر برگزار شد، از برگزاری این نمایشگاه در هفته پژوهش خبر داد و اظهار داشت: از روز شنبه 20 آذرماه تا پنجشنبه 25 آذرماه 1400 نمایشگاهی با عنوان مذکور در مرکز همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی برای به نمایش گذاشتن دستاوردهای پژوهشی این دفتر برگزار خواهد شد.

وی گفت: مراسم افتتاحیه این نمایشگاه شنبه 20 آذرماه 1400 با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی «رییس دفتر تبلیغات اسلامی» برگزار خواهد شد و طی آن از 265 عنوان اثر تازه منتشر شده این نهاد مقدس رونمایی خواهد شد.

معاون پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی به تشریح برنامه های هفتمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری این نهاد حوزوی در هفته پژوهش پرداخت و تصریح کرد: شعار ما در این نمایشگاه «جهاد تبیین در بستر فضای مجازی» است و رونمایی از نرم افزارها، پایان نامه های دفاع شده و برخی از تولیدات سامانه ای، از جمله برنامه های نمایشگاه مذکور در این هفته خواهد بود.

وی با اشاره به اهتمام دفتر تبلیغات اسلامی به مجلات علمی انگلیسی و عربی، از رونمایی چند مجله به این زبان ها در هفته پژوهش خبر داد و افزود: برای نخستین بار با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب بر لزوم تولید نظریه های مورد نیاز نظام اسلامی توانستیم سلسله کرسی هایی را برگزار کنیم که تعداد هشت کرسی آن شامل نظریه هایی همچون «امنیت متعالیه»، «تنوع اسلامی در فرایند تمدنی»، «واجبات شرطی در قانونگذاری»، «نفی ظلم» و... به نتیجه رسید و در مراسم افتتاحیه با حضور رییس دفتر تبلیغات اسلامی از این نظریه پردازان تجلیل خواهیم کرد.

حجت الاسلام والمسلمین لک زایی همچنین از برگزاری دومین همایش علوم انسانی - اسلامی با همکاری هشت پژوهشگاه فعال در این زمینه ذیل برنامه های هفته پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی خبر داد و اظهار داشت: مراسم افتتاحیه این همایش روز پنجشنبه 25 آذرماه 1400 خواهد بود که طی آن به مدت یک هفته حدود 80 نشست و کرسی علمی برگزار خواهد شد.

وی گفت: در هفته پژوهش در خود دفتر تبلیغات اسلامی نیز حدود 67 نشست علمی، پژوهشی و آموزشی برگزار خواهد شد.

مزیت ها و نوآوری های هفتمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی

رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، رویکرد مسأله محوری را از مزیت ها و نوآوری های هفتمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه چند سال از رویکرد مسأله محوری دفتر تبلیغات اسلامی می گذرد، سعی کرده ایم این نمایشگاه را به گونه ای برگزار کنیم که کارنامه این نهاد مقدس در مسأله های مختلف به نمایش گذاشته شود.

وی خاطرنشان کرد: نمایش کارنامه دفتر تبلیغات اسلامی در علوم انسانی - اسلامی، تعمیق ایمان دینی و نقد و بررسی جریان های انحرافی و شبهه افکن، اخلاق، خانواده و سبک زندگی و مسائل مربوط به نظام سیاسی جمهوری اسلامی ایران و مسائل اجتماعی آن، از جمله محورهای ما در هفتمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین لک زایی به تبیین اهداف برگزاری هفتمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی پرداخت و اظهار داشت: ارائه و ارزیابی عملکرد سالانه دفتر تبلیغات اسلامی و تشریح فعالیت های آن در فناوری و فضای مجازی، ترویج فرهنگ پژوهش، معرفی آثار پژوهشی و فناوری این نهاد مقدس به سایر مراکز، تشویق و تجلیل از پژوهشگران برتر و عرضه توانمندی های پژوهشگران برتر دفتر تبلیغات اسلامی، از جمله اهداف ما در این نمایشگاه است.

وی از فروش با تخفیف همه آثار پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی در حاشیه برگزاری هفتمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری این دفتر خبر داد و گفت: همه آثار ما اعم از مکتوب و دیجیتالی در این نمایشگاه با تخفیف به علاقه مندان عرضه خواهد شد.

معاون پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی در پایان با بیان اینکه قم، شهر علم و دانش است، خاطرنشان کرد: با توجه به این که حدود 800 مرکز علمی و پژوهشی در قم مقدسه وجود دارد، مطلوب ما این است که در این شهر مقدس در هفته پژوهش 800 نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی برپا شود و همه آثار پژوهشی طی آن به نمایش گذاشته شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار