متهم ۲۰ ساله که خود را در فضای مجازی استاد ارز دیجیتال معرفی کرده بود شناسایی و دستگیر شد.
کد خبر: ۱۰۱۴۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۸ 08 December 2021

به گزارش تابناک قم، سردار سید محمود میرفیضی، فرمانده انتظامی استان  قم اظهار کرد: در پی شکایت‌های متعدد افراد مبنی بر این که شخصی با یک آی‌دی تلگرامی و هویت مستعار از طریق انجام تبلیغات در گروه‌های تلگرامی و معرفی خود به عنوان استاد ارز دیجیتال حساب بانکی آن‌ها را تخلیه کرده است، بلافاصله موضوع در دستور کار مأموران پلیس فتا استان قم قرار گرفت.

وی افزود: متهم پس از آشنایی با افراد در فضای مجازی با وعده سود‌های هنگفت، آن‌ها را ترغیب به ایجاد کیف پول کرده و در حین آموزش مراحل، می‌خواسته تا رمز ۱۲ کلمه‌ای را در اختیار وی قرار دهند سپس با دسترسی به کیف پول‌شان، اقدام به برداشت مبالغ ارز دیجیتال می‌کرد.

فرمانده انتظامی استان گفت: در ادامه با انجام اقدامات پلیسی مخفیگاه متهم در یکی از شهر‌های شمال کشور شناسایی شد و مأموران پس از اخذ نیابت قضایی به این محل اعزام شده و فرد را دستگیر کردند.

سردار میرفیضی با بیان این که با بررسی ریز تراکنش‌های مالی حساب متهم مشخص شد گردش حساب وی در چند ماهه اخیر بیش از ۱۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال است، تصریح کرد: در بررسی سوابق این متهم ۲۰ ساله مشخص شد وی از مجرمان سابقه‌دار در حوزه فضای مجازی است.

فرمانده انتظامی استان قم با بیان این که این پرونده ۲۹ نفر شاکی دارد، گفت: در نهایت متهم طی تحقیقات پلیس و با توجه به شواهد موجود به جرم خود اعتراف و به همراه پرونده تشکیل شده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی استان شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار