ساختمان خیرساز آموزشکده فنی و حرفه‌ای دختران قم، به مساحت ۲ هزار و ۲۵۰ متر مربع صبح امروز افتتاح شد.
کد خبر: ۱۰۱۴۳۸۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۳ 07 December 2021

به گزارش تابناک قم، ساختمان جدید آموزشکده فنی و حرفه‌ای دختران قم، به همت حاج علی وکیل از خیرین قم با ۲ هزار و ۲۵۰ متر مربع زیر بنا، به منظور جبران بخشی از کمبود فضای آموزشی استان در رشته های فنی و حرفه ای، امروز افتتاح شد.

حاج علی وکیل، فرزند مرحوم محمدرضا وکیل با اشاره به دغدغه پدرش برای سرمایه گذاری جهت ایجاد اشتغال، گفت: با توجه به خواسته مرحوم محمدرضا وکیل، پس از بررسی های انجام شده ساخت آموزشکده فنی و حرفه ای دختران قم در دستور کار قرار گرفت.

رضا حری فراهانی، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان قم، با اشاره به تحصیل ۲ هزار مهارت آموز در این واحد آموزشی، گفت: کلاس‌ درس رشته‌های دوخت، گرافیک و کامپیوتر در آموزشکده فنی و حرفه ای دختران قم برگزار می‌شود.

ابراهیم صالحی عمران، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در مراسم افتتاح ساختمان جدید آموزشی آموزشکده فنی و حرفه ای دختران قم، ضمن گرامی داشت شانزدهم آذر، روز دانشجو، گفت: آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای به عزم ملی نیاز دارد که تا کنون چنین عزمی در کشور ایجاد نشده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر استقبال از رشته‌های مهارتی در سطح آموزش عالی بسیار پایین است، افزود: در برنامه توسعه آموزش عالی قرار بر این بود که ۳۰ درصد دانشجویان در رشته‌های فنی و حرفه‌ای تحصل کنند که تحقق این مهم، همت خیرین و فرهنگ سازی در جامعه را می‌طلبد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور آموزش‌های مهارتی را مبنای توسعه عنوان کرد و گفت: قرار بود ۵۰ درصد دانش آموزان در هنرستان‌ها و آموزشگاه‌های کار و دانش تحصیل کنند که الان این عدد زیر ۳۰ درصد است.

ساختمان آموزشکده فنی و حرفه‌ای قم که در منطقه پردیسان، خیابان اندیشه واقع شده است، دارای ۱۲ کلاس، ۷ کارگاه و ۶ اتاق اداری و جانبی است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار