مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم گفت: از طرح‌های قابل ارائه جهت سرمایه‌گذاری در قم، طرح ایجاد نخستین شهرک صنعتی خصوصی صنایع غذایی در کشور است که به همت تعاون‌گران در استان اجرایی می‌شود.ز
کد خبر: ۱۰۱۴۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۳ 07 December 2021

به گزارش تابناک قم، مصطفی کاویانی در گفت‌وگویی اظهار داشت: نخستین شهرک صنعتی خصوصی صنایع غذایی، نمایشگاه دائمی مواد غذایی و همچنین دانشگاه علمی و کاربردی تخصصی مواد غدایی کشور در قم در صورت اختصاص تسهیلات لازم برای سه‌ هزار تَن به صورت مستقیم شغل ایجاد می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با توجه به انتقال کشتارگاه‌ها از داخل شهر به خارج از بافت مسکونی توسعه طرح‌های کشتارگاه‌های استان و صادرات محصول‌های آنها به شهرهای مجاور از برنامه‌های راهبردی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان است.

وی تصریح کرد: مراحل اول تا سوم توسعه زیرساخت‌های کشتارگاه صنعتی شامل کارگاه تبدیل ضایعات، توسعه تصفیه خانه، ماشین‌آلات و سالن بسته‌بندی و مرحله چهار و پنج ایجاد زنجیره گوشت و پایانه گوشت می‌باشد و طرح توسط شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان ارائه و در صورت اختصاص تسهیلات لازم برای ۶۸۰ تَن به‌صورت مستقیم شغل ایجاد خواهد شد.

کاویانی همچنین از آغاز فرایند شناسایی و انتخاب خانه‌های بهداشت کارگری و کارفرمای سلامت محور و بهداشت یار برتر در استان خبر داد و گفت: خانه بهداشت کارگری برتر و کارفرمای نمونه سلامت محور استان پس از جمع‌بندی نتایج بازدیدهای میدانی به‌عمل آمده از سوی شورای هماهنگی ارائه خدمات بهداشتی به بیمه شدگان متشکل از نمایندگان اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیریت درمان تامین اجتماعی و دانشگاه علوم پزشکی انتخاب، و به دبیرخانه ملی جشنواره مستقر در معاونت فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون معرفی می‌شوند.

 مدیرکل تعاون قم تصریح کرد: بر اساس بازدیدهای به‌عمل آمده توسط اعضای شورای استان، وضعیت موجود خانه‌های بهداشت به لحاظ گوناگون و چک لیست مشخص مورد بررسی و ارزیابی قرار خواهند گرفت و پس از محاسبه امتیازهای نهایی از منتخبان و برگزیدگان طی آیینی قدردانی خواهد شد.

کاویانی تاکید کرد: خانه‌های بهداشت کارگری واحدهای بین ۵۰ تا ۵۰۰ تَن نیروی کار تا ۲۰ آذرماه سال جاری فرصت دارند با دریافت فرم چک لیست از سایت این اداره کل به تکمیل و ارسال آن اقدام کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار