مدیرکل کمیته امداد استان قم با تاکید بر اینکه کمیته امداد از ازدواج و اشتغال جوانان به صورت ویژه حمایت می‌کند، گفت: اولویت نخست ما در حوزه اشتغال، ارتقای مهارت‌های دانشجویان و فعال‌سازی ظرفیت‌های آن‌هاست چراکه بین علم و عمل نباید فاصله‌ای ایجاد شود.
کد خبر: ۱۰۱۴۳۳۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹ 07 December 2021

به گزارش تابناک قم، محسن مسعودیان‌راد ظهر دیروز در همایش «دانشجو، افسر جنگ نرم و رسانه» که در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی حضرت معصومه(س) برگزار شد، ضمن گرامیداشت روز دانشجو اظهار کرد: دانشجویان پرچم‌داران علم و ادب و فرهنگ و فرزندان نخبه امام خمینی(ره) هستند که قرار است پرچم انقلاب اسلامی را بر دوش بگیرند.

وی با بیان اینکه شأن دانشجو تمرکز بیشتر در حوزه اندیشه و تفکر است، عنوان کرد: دانشجو با تمرکز و تلاش خود باید به سلاح علم و دانش مجهز شود.

مدیرکل کمیته امداد استان قم خاطرنشان کرد: خداوند متعال در یکی از آیات قرآن کریم از افرادی که اهل تفکر نیستند به‌عنوان جنبده نام می‌برد و این نشان می‌دهد که افرادی که اهل علم، تفکر و اندیشه نیستند نباید نسبت انسانیت به خود بدهند.

وی از تاکید قرآن کریم نسبت به موضوع تفکر، تعقل و تحلیل در امور مختلف یاد کرد و ادامه داد: یک دانشجو باید منبع علم‌ورزی و خردورزی باشد.

مسعودیان‌راد خاطرنشان کرد: آنچه میان یک عالم دینی و رهبر یک جامعه ایجاد تمایز می‌کند فقط داشتن علم نیست بلکه داشتن علم به زمان و عملکرد درست و به موقع است.

وی با بیان اینکه دانشجوی امروزی باید به‌روز باشد و به‌روز فکر کند، عنوان کرد: دانشجو باید آگاه نسبت به شرایط زمان خود باشد و بتواند زمان خود را مدیریت کند که این از شرایط دانشجویی ولایی و ارزشی است.

مسعودیان‌راد ادامه داد: برخی فکر می‌کنند که باید همیشه فقر بمانند درحالی‌که تحول نیاز هر انسان است و ما در زمینه اشتغال به ویژه اشتغال دانش‌بنیان از همه ظرفیت‌ها بهره‌مند خواهیم شد.

وی با بیان اینکه هر کسی در هر رشته و تخصصی مورد حمایت قرار می‌گیرد، عنوان کرد: دانشجویان باید برای به نمایش گذاشتن و تکامل استعداد خود تلاش کند و صندوق توسعه نیز اعتبارات مطلوبی را برای حمایت از استعدادها به ویژه کارهای کارآفرینی درنظر گرفته است.

مدیرکل کمیته امداد استان قم خاطرنشان کرد: ما باید بتوانیم دانش را در عرصه عمل بکار بگیریم و به تکنولوژی‌های جدید برسیم تا بتوانیم در سطح استان و فرااستان و حتی جهان تاثیرگذار باشیم و در این راستا هر ایده و تفکری حمایت خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه کمیته امداد از ازدواج و اشتغال جوانان به صورت ویژه حمایت می‌کند، عنوان کرد: اولویت اول ما در حوزه اشتغال، ارتقای مهارت‌های دانشجویان و فعال‌سازی ظرفیت‌های آن‌هاست چراکه بین علم و عمل نباید فاصله‌ای ایجاد شود.

مسعودیان‌راد با اشاره به اینکه دانشجویان از امروز باید به دنبال اشتغال و کارآفرینی باشند، عنوان کرد: این قشر از یک شأن متفاوت برخودار است به همین علت ما تلاش می‌کنیم تا سرانه دانشجویان را در کمیته امداد ارتقا دهیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار