معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: «واکسن پاستوکووک پلاس» به سبد واکسیناسیون این استان اضافه شد و متقاضیان دریافت این نوع واکسن می‌توانند به مراکز مربوطه مراجعه کنند.
کد خبر: ۱۰۱۴۳۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶ 07 December 2021

به گزارش تابناک قم، سیامک محبی در این زمینه افزود: افراد بالای ۱۸ سال که دو نوبت واکسن پاستوکووک را دریافت کرده‌اند و  ۲۸ روز از دریافت دوز دوم آن‌ها گذشته باشد می‌توانند این واکسن را به‌عنوان دوز سوم تزریق نمایند.

وی اضافه کرد: همچنین افراد بالای ۶۰ سال، کادر درمان، افراد تحت پوشش بهزیستی، بنیاد شهید و جانبازان که دو نوبت واکسن آسترازنکا یا اسپوتنیک دریافت کرده‌اند و از تزریق دوز دوم آن‌ها ۶ ماه گذشته باشد می‌توانند طبق پروتکل‌های ابلاغی وزارت بهداشت این واکسن را به‌عنوان دُز یادآور انتخاب نمایند.

به گفته وی، طبق تصویب و اعلام کمیته ملی واکسن کرونا واکسن پاستوکووک پلاس به‌عنوان دُز یادآور، تزریق می‌شود.

محبی با اشاره به اهمیت واکسیناسیون در مهار همه‌گیری کرونا، بیان کرد: مشارکت در واکسیناسیون عمومی منجر به مدیریت کامل این بیماری می‌شود بنابراین افرادی که هنوز واکسینه نشده‌اند و یا برای نوبت دوم اقدام نکرده‌اند، سریع‌تر به مراکز واکسیناسیون کرونا در استان مراجعه کنند.

واکسن کرونای مشترک انستیتو فینلای کوبا و انستیتو پاستور ایران در کوبا به‌عنوان «سوبرانا ۲» و در ایران به‌عنوان «پاستوکووک»، نام‌گذاری شده است.

وضعیت کرونایی قم که از ۲۳ تیرماه امسال به رنگ قرمز، از ۲۰ شهریورماه به رنگ نارنجی و از ۳۰ مهرماه به رنگ زرد درآمده بود، از روز ۵ آذرماه جاری به رنگ آبی درآمد.

شهروندان برای طرح هر گونه پرسش درباره ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و برای کسب آخرین خبرهای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم، به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند به‌منظور تعیین زمان‌بندی و نوبت‌دهی «تزریق واکسن بیماری کووید ۱۹» برای گروه‌های سنی اعلام شده و نیز ثبت‌نام «کارت واکسن دیجیتال»، به «سامانه ثبت‌نام واکسیناسیون کرونا» به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir مراجعه کنند.

همشهریان قمی در صورت مشاهده هرگونه علامتی در رابطه با ویروس «کرونا» در خود و افراد خانواده، می‌توانند به «مرکزهای جامع سلامت» امام حسن عسکری(ع) در شهرک امام حسن عسکری(ع)، امام خمینی(ره) در بلوار شهید کریمی (بنیاد)، فرقانی در انتهای شیخ‌آباد، پردیس در پردیسان (خیابان ایمان)، خوراکیان در بلوار ۱۵ خرداد، بعثت در نیروگاه، شهدا در خیابان انقلاب اسلامی (چهارمردان)، پنبه‌چی در خیابان امام خمینی(ره) و جندقیان در خیابان زاویه مراجعه و خدمات «رایگان» دریافت کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار