معاون بازرگانی و توسعه و تجارت سازمان صمت قم از الزام ثبت اطلاعات کالا‌ها توسط فعالین اقتصادی در سامانه جامع تجارت خبر داد.
کد خبر: ۱۰۱۴۰۹۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰ 06 December 2021

به گزارش تابناک قم، آقای پروان با بیان اینکه فعالین اقتصادی با ورود به پایگاه اینترنتی سامانه تجارت به نشانی www.ntsw.ir میتوانند اطلاعات کالا‌های خود را ثبت کنند گفت: با ثبت کالا در این سامانه، اطلاعات مربوط به آن کالا از زمان تامین تا زمانی که بدست مصرف کننده می‌رسد رصد می‌شود.

وی افزود: در مرحله اول از ثبت اطلاعات کالا‌ها در سامانه جامع تجارت، فعالین اقتصادی گروه کالا‌های اساسی، محصولات سلولزی، شوینده‌ها و لوازم آرایشی بهداشتی، فلزات، پتروشیمی، مصالح ساختمانی، لوازم خانگی، روغن موتور و لاستیک موظف بودند اطلاعات کالا‌های اساسی خود را ثبت کنند و کسانی که در این گروه‌های کالایی هنوز موفق به ثبت اطلاعات نشده اند باید در اسرع وقت نسبت به ثبت اطلاعات اقدام کنند.

معاون بازرگانی و توسعه و تجارت سازمان صمت قم افزود: گروه‌های کالایی دیگر مانند غلات، حبوبات، مواد پروتئینی، لبنیات و نوشیدنی‌ها، لوازم التحریر، پوشاک تا پایان آذر و میوه و صیفی جات هم تا پایان دی ماه فرصت دارند نسبت به ثبت اطلاعات خود در این سامانه اقدام کنند.

فعالین اقتصادی که نسبت به ثبت اطلاعات کالای خود در فرصت تعیین شده اقدام نکنند، مشمول تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز می‌شوند.

آقای پروان ابراز امیدواری کرد با همکاری فعالان اقتصادی در ثبت اطلاعات کالای خود در این سامانه، از احتکار و قاچاق کالا جلوگیری، موجودی کالا در انبار‌ها بطور دقیق در سراسر کشور رصد و توزیع عادلانه محقق شود.

گفتنی است: سامانه جامع تجارت از سال گذشته ایجاد شده و تاکنون اطلاعات ۶ هزار و ۵۴۹ فعال اقتصادی اطلاعات کالای خود را در این سامانه ثبت کرده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار