وزیر آموزش و پرورش بر کمک حوزه‌های علمیه و مراکز حوزوی برای تقویت مباحث دینی، اعتقادی و اخلاقی دانش آموزان تاکید کرد.
کد خبر: ۱۰۱۴۰۷۷
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴ 06 December 2021

به گزارش تابناک قم، آقای نوری در حاشیه دیدار با مراجع عظام تقلید در قم، با اشاره به اینکه لازم است نهادی دینی و حوزوی برای رشد معنوی دانش آموزان کمک کند گفت: آموزش و پرورش آمادگی دارد با روش‌های جذاب و جدید و کارآمد این امکان را برای رشد معنوی دانش آموزان فراهم کند. 

آقای نوری با اشاره به تامین نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پروش از دانشگاه فرهنگیان و فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها گفت: برای تقویت مناطق محروم بر اساس شاخصه‌های پیشرفت و برخورداری، تربیت نیروی مورد نیاز و تقویت امکانات در دستور کار این وزارت خانه است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: باید اعتراف کنیم در این چهل ساله انقلاب اسلامی در خصوص آموزش دینی و ارتقاء آگاهی‌های اعتقادی دانش آموزان کم کاری شده است.

آقای نوری افزود: متاسفانه فقط در این سال‌ها، ما به فکر کنکور و آموخته‌های علمی دانش آموزان توجه کردیم و از مسائل دینی آن‌ها غافل شدیم.

وی افزود: ورود سند ۲۰۳۰ هم در سال‌های اخیر، باعث شد دستورالعمل‌های غربی بر اجرای دستورالعمل‌های اسلامی و قرآنی حاکم شود.

وی افزود برخی کشور‌های اسلامی متعهد شدند تا سال ۲۰۳۰ این دستورالعمل‌های غربی را که با مبانی وحیانی و اعتقادی و قرآنی ما کیلومتر‌ها فاصله دارد در مدارس اجرا کنند و ما به دنبال این هستیم که در مجموعه بین المللی که به زودی برگزار خواهد شد این سند را نقد کنیم و برای آن پاسخ متقن و مستند ارائه دهیم.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: ما در دیدار‌های امروز با مراجع و علما به دنبال فعال کردن همکاری‌های بین حوزه و آموزش و پرورش هستیم تا زمینه حضور طلاب جوان مستعد و آموزش‌دیده را در مدارس فراهم کنیم و فصل جدیدی را در تقویت باور‌های اعتقادی دینی و اسلامی دانش آموزان آغاز کنیم.

آقای نوری توجه به مناطق محروم را از اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش در دوره جدید عنوان کرد و یادآور شد: تلاش خواهیم کرد با توسعه عدالت آموزشی در مناطق کم برخوردار و تامین نیروی انسانی مورد نیاز و تجهیز مدارس مناطق محروم آموزش در این مناطق را ارتقا دهیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تصویب سند تحول بنیادین در شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۹۰ خاطر نشان کرد: متاسفانه با وجود داشتن چنین سند جامع و کاملی، سند ۲۰۳۰ را وارد کشور کردند که هیچ ارتباطی با منابع وحیانی و دینی ما ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار