استاندار قم گفت: دانشجویان منتقد و مطالبه‌گر باید مطالب و مسائل خود را با نگاه راهکار محور ارائه کرده و برای اجرای طرح‌ها و برآورده کردن نیازها خودشان به میدان عمل بیایند.
کد خبر: ۱۰۱۴۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰ 06 December 2021

سید محمدتقی شاهچراغی یکشنبه شب در نشست صمیمی با تشکل های دانشجویی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی استان قم افزود:  باید از میان تشکل های دانشجویی، هیأت اندیشه ورزی تشکیل شده و از شناسایی مشکلات تا ارائه راهکارهای عملیاتی را زیرنظر داشته باشد.

وی با بیان اینکه در نظام  اسلامی، مدیران و مسؤولان باید روحیه جهادی و تلاش شبانه روزی داشته باشند، خاطرنشان کرد: در نظام اسلامی نباید هیچ فاصله ای میان مردم و کارگزاران وجود داشته باشد و بخش فعال جامعه از هر قشری باید برای حل مسائل و مشکلات کشور پای کار باشند.

استاندار قم با بیان اینکه دانشجویان و نخبگان باید راهکارهای خود را منطبق بر واقعیت های جامعه ارائه دهند، تصریح کرد: دانشجویان باید در تمامی حوزه های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی به صورت خودجوش حضور داشته باشند و کارهای بر زمین مانده را انجام دهند.

وی بر ضرورت حمایت و پشتیبانی از فعالیت های دانشجویی به ویژه گروه های جهادی تأکید کرد و گفت: امروز برای رسیدن به قله های عزت و اقتدار، نیازمند وحدت و انسجام و ازخودگذشتگی هستیم و اگر همه همدل و یکصدا برای حل مشکلات جامعه گام بردارند، خداوند نیز یاری می کند.

شاهچراغی جایگاه برجسته شهر مقدس قم در حوزه علوم انسانی و اسلامی را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: برای دستیابی به تمدن اسلامی، باید هرچه بیشتر شاهد وحدت حوزه و دانشگاه بوده و در نقشه راه ترسیم شده، استقامت و پایداری داشته باشیم.

وی در پایان با بیان اینکه حل مسائل و مشکلات دانشگاه فرهنگیان با توجه به اهمیت آموزش و پرورش در اولویت قرار بگیرد، گفت: امیدواریم با حضور مؤثر دانشجویان، نخبگان و جمعیت فعال جامعه، از تمامی ظرفیت های استان در راستای پیشرفت و آبادانی استان قم بهره مند شویم.

در این نشست صمیمی که به مناسبت روز دانشجو در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، جمعی از دانشجویان نظرات و دیدگاههای خود را در حوزه های مختلف از جمله ضرورت بکارگیری مدیران انقلابی و جهادی، اتصال میان صنعت و دانشگاه، نظارت بر عملکرد مدیران و شفاف سازی اقدامات، توجه جدی به مسائل فرهنگی در شهر مقدس قم، کاربردی کردن پژوهش ها و تحقیقات دانشجویی، استفاده حداکثری از ظرفیت نخبگان، حمایت از گروههای جهادی و رسیدگی به محله های محروم ارائه کردند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار