استاندار قم در نشست صمیمی با نمایندگان تشکل‌های معلولان گفت: بهزیستی باید نیازهای معلولان در حوزه اشتغال، مسکن، ازدواج، افراد پشت نوبت و ... را مستند و مستدل آماده کرده و به استانداری ارائه کند تا در سفر رئیس جمهور به قم پیگیری شود.
کد خبر: ۱۰۱۴۰۳۲
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲ 06 December 2021
نیازهای معلولان در سفر رئیس جمهور به قم پیگیری می‌شودبه گزارش تابناک قم، با هفته گرامیداشت افراد دارای معلولیت صبح امروز سید محمد تقی شاهچراغی با حضور در اداره‌کل بهزیستی استان قم پای درد دل و مشکلات نمایندگان تشکل‌های معلولین استان نشست.

در این دیدار صمیمی که در سالن اجتماعات اداره کل بهزیستی استان و با حضور مدیرکل بهزیستی و معاونان، روسای ادارات بهزیستی شهرستان های قم، جعفرآباد و کهک و مدیران و نمایندگان تشکل‌های معلولین استان برگزار شد، گزارشی از وضعیت معلولان در استان، خدمات ارائه شده، کمبودها و نیازها و موانع توسط مدیرکل بهزیستی ارائه شد و مدیران تشکل‌های معلولین به تفصیل مشکلات حوزه خود را با استاندار قم درمیان گذاشتند.

در ادامه این جلسه شاهچراغی استاندار قم ضمن ابراز مسرت از حضور در جمع افراد دارای معلولیت ، این جلسه را از بدو عهده‌داری سمت استانداری قم بهترین جلسه کاری برشمرد و با گرامیداشت هفته افراد دارای معلولیت ضمن استقبال از پیشنهادات ارائه شده توسط نمایندگان معلولین استان خاطرنشان کرد: در خصوص انتصاب یک نفر به عنوان مشاور استاندار در امور معلولین کاملا موافق هستم و پیگیر و با همکاری خود شما و ازبین خودتان حتما یک مشاور در این خصوص انتخاب خواهم کرد ، در خصوص برگزاری این جلسات و استمرار ارتباط ما با نمایندگان معلولین هم کاملا موافق هستم و متعهدم هر ۶ ماه یکبار همین جلسه با همین ترکیب در دفاتر تشکل‌های معلولین استان برگزار شود و خروجی مناسبی هم داشته باشد.

شاهچراغی با اشاره به تاکید معلولین بر اجرایی شدن قانون جامع حمایت از حقوق معلولین که مصوب هم هست و ابلاغ هم شده اما اجرایی نشده است پیشنهاد کرد با همکاری بهزیستی و تشکلهای معلولین کارگروهی در استان تشکیل شود و پیگیر امور برزمین مانده باشد و فردی هم در راس این کارگروه قرار گیرد که دغدغه پیگیری امور معلولین را داشته باشد.

استاندار قم در خصوص ستاد مناسب‌سازی استان و عدم برگزاری منظم جلسات و گله‌مندی معلولین، خواستار فعال شدن سریع این ستاد به دبیری بهزیستی شد و از حمایت خود در این زمینه خبر داد.

استاندار قم با اشاره به سفر هیات دولت در آینده ای نزدیک به استان و درخواست‌های معلولین تاکید کرد: بهزیستی به قید فوریت نیازهای معلولین در حوزه اشتغال ، مسکن ، ازدواج ، افراد پشت نوبت و... را مستند و مستدل آماده نموده و به استانداری ارائه کند تا در سفر مطرح شود؛ زمین مورد نیاز مسکن مددجویان بهزیستی را استانداری تامین خواهد کرد و بازاچه‌های عرصه محصولات معلولین و مددجویان پیگیری می‌شود.

ریاست شورای مشارکت‌های مردمی استان با اشاره به ظرفیت بی نظیر خیرین در قم افزود: همه مشکلات توسط دولت و با اعتبارات دولتی قابل رفع نیست باید از ظرفیت بی نظیر خیرین ، خیریه ها و فرهنگ خیر جمعی برای رفع مشکلات جامعه هدف بهزیستی استفاده کنیم و بنده، هم خودم و هم معاونینم آماده هستیم در جلساتی با همین ترکیب با اصناف و اتاق بازرگانی و... ضمن ترغیب خیرین و هدایت نذورات و نیات خیر به طرف نیازهای بهزیستی از اهداف شما حمایت نمایم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار