مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم گفت: بر اساس آمارگیری صورت گرفته از نیروی کار قم در سه ماهه دوم سال جاری، نرخ بیکاری در این استان ۸.۵ درصد کاهش داشته است.
کد خبر: ۱۰۱۴۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰ 06 December 2021

به گزارش تابناک قم، مصطفی کاویانی در گفت‌وگویی اظهار داشت: طبق اعلام مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری استان در مدت مشابه سال قبل، ۱۱.۵ درصد و در سطح کشور نیز ۹.۵ درصد بوده است.

وی افزود: نرخ بیکاری استان نسبت به فصل مشابه سال قبل سه درصد و در کشور نیز یک دهم درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: قم در بین استان‌های کشور رتبه نوزدهم بیکاری را دارد.

مدیرکل تعاون استان‌ همچنین گفت: با توجه به جذب ۱۰۰ درصدی تسهیلات مشاغل خانگی و  اشتغال‌ بالای ایجاد شده از این محل، قم در سال ۱۳۹۹ حائز رتبه برتر کشور شد.

کاویانی با توجه به حساسیت بخش اشتغال و به‌ویژه مشاغل خانگی افزود: میزان بودجه مشاغل خانگی استان ۵۰ میلیارد ریال تعیین شده که به عاملیت بانک‌های رفاه کارگران و توسعه تعاون و  همکاری دستگاه‌های اجرایی اعم از کمیته امداد امام (ره)، صنعت ، معدن و تجارت ، میراث فرهنگی، جهاد کشاورزی و بویژه اداره‌کل تعاون به ۷۲۷ تَن از متقاضیان پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی فوق به‌دلیل کسب رتبه برتر پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی کشور از سوی معاونت هماهنگی امور اقتصادی و سرمایه‌گذاری استانداری قم مورد قدردانی قرار گرفتند.

کاویانی اظهار داشت: اعتبار امسال نیز ۳۳۰ هزار میلیون ریال است، که با تلاش کارشناسان مربوطه سعی می شود برای دومین سال متوالی به این افتخار در سطح استان برسیم.

وی در بخشی از سخنان خود یادآور شد: در زمینه حمایت از اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری، دبیرخانه کمیته فنی اقدام‌های لازم را در خصوص رفع و اصلاح پرونده‌های طرح توجیهی تسهیلات و ارسال آنها به دستگاه‌های اجرایی انجام داده است.

کاویانی خاطرنشان کرد: توجه به توسعه اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری باعث تحقق شعار تولید پشتیبانی ها مانع زدایی‌ها خواهد بود.

وی همچنین بیان داشت: مجموع کل تسهیلات ابلاغی به بانک‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ۲ هزار و ۲۳۱ میلیارد ریال بوده که ۸۵.۳ درصد تسهیلات تا دهم آذرماه پرداخت شده است.

وی یادآور شد: ۷۸۸ طرح روستایی و عشایری به دبیرخانه ارسال شده که ۷۷۹ طرح مصوب، و پرداخت ۷۶۹ طرح نیز انجام پذیرفته است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار