استاندار قم با بیان اینکه زمین مورد نیاز مسکن مددجویان بهزیستی استان را توسط استانداری تامین خواهد شد گفت: موضوع تاسیس بازارچه‌های عرصه محصول‌های معلولان و مددجویان استان نیز از طریق کارگروه اقتصادی پیگیری می‌شود.
کد خبر: ۱۰۱۴۰۱۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸ 06 December 2021

به گزارش تابناک قم، سید محمد تقی شاهچراغی در نشست با نمایندگان تشکل‌های معلولان استان ضمن استقبال از پیشنهادهای ارائه‌ شده خاطرنشان کرد: در خصوص انتصاب یک تَن به عنوان مشاور استاندار در امور معلولان کاملا موافق هستم، یک مشاور در این خصوص انتخاب خواهم کرد.

وی همچنین ادامه داد: در خصوص برگزاری این جلسه‌ها و استمرار ارتباط با نمایندگان معلولان نیز کاملا موافق هستم و متعهدم هر شش ماه همین جلسه با همین ترکیب در دفاتر تشکل‌های معلولان استان برگزار و امیدوارم خروجی مناسبی هم داشته باشد.

شاهچراغی با اشاره به تاکید معلولان براجرایی شدن قانون جامع حمایت از حقوق معلولان که مصوب هم هست و ابلاغ هم شده اما اجرایی نشده است پیشنهاد کرد با همکاری بهزیستی و تشکل‌های معلولان  کارگروهی در استان تشکیل، و پیگیر امور برزمین مانده باشد و فردی هم در راس این کارگروه قرار گیرد.

استاندار قم در خصوص ستاد مناسب‌سازی استان و  برگزاری نشدن منظم جلسه‌ها و گله‌مندی معلولان، خواستار فعال شدن سریع این ستاد به دبیری بهزیستی شد و از حمایت خود در این زمینه خبر داد.

وی با اشاره به سفر هیات دولت در آینده‌ای نزدیک به استان و درخواست‌های معلولان تاکید کرد: بهزیستی به قید فوریت نیازهای معلولان در حوزه اشتغال، مسکن، ازدواج، افراد پشت نوبت و غیره را مستند و مستدل آماده و به استانداری ارائه کند تا در سفر مطرح شود.

شاهچراغی گفت: زمین مورد نیاز مسکن مددجویان بهزیستی را استانداری تامین خواهد کرد و موضوع تاسیس بازارچه‌های عرصه محصول‌های معلولان و مددجویان استان نیز از طریق کارگروه اقتصادی پیگیری می‌شود.

وی در پایان با اشاره به ظرفیت بی‌نظیر خیران در قم بیان کرد: همه مشکل‌ها توسط دولت و با اعتبارهای دولتی قابل رفع نیست، باید از ظرفیت بی‌نظیر خیران، خیریه‌ها و فرهنگ خیر جمعی جهت رفع مشکل‌های جامعه هدف بهزیستی استفاده کنیم.

۲۲ هزار و ۶۰۲ معلول جسمی حرکتی، ذهنی، بینایی، شنوایی،‌ بیماران اعصاب و روان مزمن تحت پوشش بهزیستی فم قرار دارند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار