خداپناهی گفت: باید آسیب‌شناسی کاملی از فضای تئاتر داشت تا بتوان آینده بهتری را پیش‌بینی کرد.
کد خبر: ۱۰۱۳۸۳۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۷ 05 December 2021

به گزارش تابناک قم، رامتین خداپناهی عضو هیئت داوران جشنواره استانی تئاتر قم با اشاره به برگزاری جشنواره استانی تئاتر قم، گفت: به نظر من برای بالندگی تئاتر باید بیشتر به توانمندی‌های خود تئاتر تکیه کرد.

وی تصریح کرد: بعضی معتقدند نقطه اتحاد تئاتر در چند دهه اخیر تکیه بر تئاتر جشنواره‌ای بوده، اما من نظر موافقی ندارم و معتقدم تئاتر باید از درون بجوشد و در انتظار توجه نهاد‌ها نماند.

عضو هیئت داوران بیست‌ودومین جشنواره استانی تئاتر قم افزود: به باور من، تئاتر نه سفارش‌پذیر است نه موضوع‌پذیر، بر این اساس تئاتر باید از دل جریان‌های فرهنگی روز جامعه رشد و بالندگی پیدا کند.

خداپناهی تصریح کرد: جشنواره‌ها می‌توانند مرکز ثقل اتحاد فرهنگی تئاتر باشند نه اینکه باعث رشد و بالندگی شوند.

 هنرمند سینما، تئاتر و تلویزیون افزود: تا زمانی که جریان تئاتر چشم به حمایت نهاد‌ها دارد و منتظر توجه دولت‌ها باشد، مسیر بالندگی را طی نخواهد کرد چرا که تئاتر باید از خودش ارتزاق کند، چه در نحله فکری چه در بحث اقتصاد و سیاست‌گذاری.

عضو هیئت داوران بیست‌ودومین جشنواره استانی تئاتر قم همچنین از بازیگری به عنوان یکی از عناصر مهم تئاتر یاد کرد و گفت: بازیگری مهم است، اما برای موفقیت یک مجموعه نمایشی باید تمام اجزای آن به درستی شکل بگیرد.

خداپناهی با بیان اینکه تئاتر و بازیگری امروز یک علم است، افزود: امروز برای شکل‌گیری تئاتر علمی تجربی نیازمند تلفیق خردورزی و عنصر علم با تجربه هستیم.

عضو هیئت داوران جشنواره استانی تئاتر قم بر لزوم پیوند تئاتر دانشگاهی و تجربی تأکید کرد و گفت: امروز می‌توانیم با استفاده از فضای جهانی وب، در جریان روز فرهنگ و هنر جهان قرار بگیریم و جهانی فکر کنیم و خانگی عمل کنیم.

خداپناهی همچنین بر لزوم مخاطب‌شناسی در تئاتر تأکید کرد و گفت: باید بدانیم برای چه مخاطبی می‌خواهیم نمایش تولید کنیم و تا این طبقه بندی را نداشته باشیم، نمی‌توان انتظار موفقیت داشت.

عضو هیئت داوران جشنواره استانی تئاتر قم در پایان با تأکید بر اینکه تئاتر به برنامه ریزی، علم و تجربه زنده است، گفت: باید آسیب‌شناسی کاملی از فضای تئاتر داشت تا بتوان آینده بهتری را پیش‌بینی کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار