یک جهانگرد دوچرخه‌سوار اردبیلی به هنگام عبور از قم و به منظور ترویج فرهنگ توسعه فضای سبز طی آیینی یک اصله نهال را در بوستان شهید بنیادی این شهر کاشت.
کد خبر: ۱۰۱۳۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰ 05 December 2021

به گزارش تابناک قم، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم در این آیین اظهار داشت: اینکه یک دوچرخه‌سوار با کلاه ایمنی و دوچرخه اصرار به کاشت نهال دارد بسیار مهم بوده و آرزو داریم معابر و نمادهایی در شهر به‌نام این افراد باشد.

مسعود طبیبی با قدردانی از اقدام فرهنگی و ارزشمند این دوچرخه‌سوار تصریح کرد: ترویج فرهنگ درخت‌کاری و سبز نگه‌داشتن فضاهای شهری و حتی طبیعت به‌عنوان یک وظیفه همگانی باید مورد توجه قرار گرفته و در این زمینه بیش‌ازپیش کوشا باشیم.

دوچرخه‌سوار و جهانگرد اردبیلی، دوچرخه‌سواری را عاملی برای نشاط و سلامتی دانست و خاطرنشان کرد: بر این باوریم که کاشت نهال به‌ویژه در شهرها تاثیر به‌سزایی در کاهش آلودگی‌ها داشته و باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.

کرامت عزیز زاده همچنین افزود: دوچرخه‌سواری به‌عنوان یک حمل‌ونقل پاک نقش بسزایی در کاهش ترافیک در شهرها و داشتن هوای پاک دارد و امیدواریم روزی برسد که مدیران و مسئولان کشور نیز برای رفتن به محل کار پابه‌رکاب شوند و از دوچرخه استفاده کنند.

بوستان شهید بنیادی واقع در منطقه سه شهرداری قم، یکی از ۳۵۵ بوستان و پارک شهری قم به شمار می‌آید.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار