امام جمعه قم گفت: دشمن با ایجاد بحران و آشوب حتی به صورت مقطعی، می‌خواهد فضای تنفس برای دولت‌های مستکبر به وجود آورد، پس از ناکامی در تحریم و در چنین شرایطی به دنبال فتنه است.
کد خبر: ۱۰۱۳۵۴۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶ 04 December 2021

به گزارش تابناک قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی دیروز طی سخنانی در خطبه‌های نماز جمعه قم بیان اینکه زندگی در دنیا فصل گذار انسان و زندگی در آخرت فصل ثابت زندگی انسان است، اظهار کرد: ما در دنیا باید همه‌ آنچه که برای زندگی ماندگار آخرت لازم است را فراهم و از اختیار و حق انتخاب خود برای کمال در دنیا و آخرت استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه خاصیت گریه بر مصائب اهل‌بیت(ع) باید تقویت تقوا باشد، تصریح کرد: به برکت گریه بر ائمه اطهار به ویژه سیدالشهداء(ع) باید وجودمان اهل‌بیتی و حسینی شود؛ پوشش زنان زهرایی، بازار جامعه ابوالفضلی و جوانان ما علی اکبری شوند.

امام جمعه قم با بیان اینکه رابطه نامشروع دختر و پسر با عنوان دوستی سوغات غرب بی‌بند و بار است، تصریح کرد: این معضل مهم در جامعه قربانیان زیادی داشته و در چهارچوب دین مقدس اسلام ممنوع و حرام شمرده شده است.

وی عنوان کرد: رابطه با نامحرم بخاطر هوسرانی از حیله های بزرگ شیطان است که شرعا حرام و دارای عقوبت و کیفر است و پیامدهای تلخ، غم انگیز و خسارت‌بار به همراه دارد.

سعیدی با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی و دستگاه‌های قضایی باید با کسانی که جو و قانون جامعه اسلامی را می‌شکنند برخورد جدی کنند، گفت: مردم از مسئولین این امر را خواستارند که در برابر کسانی که سدهای عفاف و حجاب را می‌شکنند، برخورد قاطع کنند و جلوی این بی بند و باری‌ها گرفته شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قم با اشاره به اینکه شرایط مساعد فعلی جمهوری اسلامی ایران باعث شده ایالات متحده آمریکا به دنبال ابزار فشار به ایران باشد، اضافه کرد: دشمن با ایجاد بحران و آشوب حتی به صورت مقطعی و کوتاه مدت، می‌خواهد فضای تنفس برای دولت‌های مستکبر به وجود آورد. بدیهی است در چنین شرایطی بحران آب و دیگر مسائل می‌تواند رمز ایجاد فتنه پس از ناکامی در تحریم است.

وی ادامه داد: هوشیاری و بصیرت مردم در طول سال‌های اخیر عامل اصلی شکست فتنه‌گران بوده و به حول قوه الهی، بصیرت مردم عزیز ایران این بار نیز عامل بی آبرویی آمریکا و فریب خوردگان داخلی آنها خواهد شد.

نماینده مردم قم در مجلس خبرگان رهبری خشکسالی و کم آبی سال‌های گذشته کشور را از مهم‌ترین مسائل جامعه دانست و گفت: شرایط کم آبی و مشکلاتی که برای کشاورزان و مردم به وجود آمده نیازمند مدیریت جدید با نگاه اضطراری و عزم و اراده جهادی است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار