مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قم از توافق انجام شده با یکی از بانک‌ها برای ارائه تسهیلات به انگشترسازان قمی یاد کرد و گفت: ۳۱۰ انگشترساز برای استقرار در بازار شمسه اعلام آمادگی کرده‌اند.
کد خبر: ۱۰۱۳۲۸۱
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰ 02 December 2021

به گزارش تابناک قم، علیرضا ارجمندی پیش از ظهر امروز در نشست کارگروه اشتغال استان قم که در سالن کرامت استانداری برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: ۳۱۰ هنرمند انگشترساز قمی اعلام آمادگی کرده‌اند که می‌توانند در بازار شمسه فعالیت کنند که این بازار ظرفیت ۵۰۰ واحد تجاری را دارد.

وی اضافه کرد: بر اساس توافقات صورت گرفته با بانک شهر، این بانک برای ارائه تسهیلات بانکی با کمترین سود به هنرمندان انگشترساز قمی آماده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قم ادامه داد: نبود پله برقی تنها مانع بازگشایی این واحدها بود که ما از شهرداری درخواست کرده‌ایم سرویس پله برقی بازار شمسه را راه‌اندازی کند، زیرا انگشترسازان قمی برای رفتن به این بازار خواستار راه‌اندازی پله برقی هستند و به دلیل طبقات زیادی که این بازار دارد سرویس پله برقی از نیازهای هنرمندان و بازدیدکنندگان از این بازار است.

وی تصریح کرد: بر اساس برآوردهای انجام شده ساخت پله برقی‌ها چند میلیارد تومان هزینه دارد که امیدواریم شهرداری این کار را انجام دهد زیرا از ۵۰۰ واحد تجاری این بازار تقریبا ۲۰۰ واحد برای شهرداری قم است. 

ارجمندی گفت: در دو ماه گذشته ما مکاتبات زیادی با شهرداری داشته‌ایم اما متاسفانه هیچ همکاری از جانب شهرداری در رابطه با ایجاد سرویس پله برقی بازار شمسه با ما نشده است.

وی در پایان اظهار کرد: راه‌اندازی بازار شمسه علاوه بر افزایش اشتغال، ظرفیت‌های توریست پذیری استان هم را افزایش می‌دهد و این بازار می‌تواند یکی از مراکز اختصاصی سنگ‌های زینتی و انگشترسازی باشد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار