استاندار قم با تاکید بر اهمیت موضوع تهویه کلاس‌های درس مدارس استان گفت: باید برای تهویه مدارس فکر اساسی شود، و استفاده از روش‌ مکانیکی و اعتبار لازم برای آن نیز از طریق وزارت آموزش‌وپرورش و سازمان برنامه‌ وبودجه مورد پیگیری قرار گیرد.
کد خبر: ۱۰۱۳۲۳۱
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴ 02 December 2021

به گزارش تابناک قم، سید محمد تقی شاهچراغی عصر چهارشنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در تالار کرامت استانداری قم  اظهار داشت: تهویه به شیوه طبیعی نیز برای بهداشتی کردن فضای مدارس اقدام خوب و موثری است، در حال حاضر کلاس‌های پرجمعیت برخی واحدهای آموزشی به صورت ۲ شیفته برگزار می‌شود ولی چون دانش‌آموزان به صورت حضوری و مجازی آموزش می‌بینند، برای والدین و معلمان سختی‌هایی را ایجاد کرده، از این رو باید برای تهویه تدبیری اندیشیده شود.

 وی همچنین در بخشی از سخنان خود با اشاره به افزایش آمار واکسیناسیون در این استان و رسیدن آن به ۴۰ هزار دُز در هفته یادآور شد: 
دستگاه‌های مختلف مانند کمیته امداد امام (ره)، اداره‌کل بهزیستی و نیروی مقاومت بسیج برای  واکسیناسیون ظرفیت خوبی به شمار می‌آیند که باید از آنها بهره لازم صورت گیرد.

شاهچراغی خاطرنشان کرد: با توجه به استقبال مردم از واکسیناسیون، جمع‌بندی کشوری حاکی از آن است که فعالیت‌ گروه‌های ضد واکسن تاثیری در پرهیز افراد از واکسن نداشته است.

استاندار قم یادآور شد: ما در قم از همان ابتدای شروع طرح واکسیناسیون در تامین واکسن و همچنین مراکز مورد نیاز جهت تزریق، مشکل‌هایی داشتیم و در کنار این مسائل مقداری عادی انگاری نیز صورت گرفته، ولی باید کاری کنیم که در این خصوص اقناع‌سازی شود.

شاهچراغی در ادامه با اشاره به پرداخت تسهیلات به گروه‌های مختلف شغلی برای جبران خسارت‌های ناشی از بیماری کرونا گفت: با توجه به شرایط آبی کرونایی بعید است که دولت برنامه‌ جدیدی در این رابطه داشته باشد، در حوزه‌های مختلف به‌ویژه جهاد کشاورزی و مناطق روستایی و دامداران و باغداران نباید کسی بدون اطلاع باشد، مشکل برخی‌ها با همین تسهیلات نرخ ۱۸ درصد نیز رفع می‌شود.

استاندار قم اجرای طرح هوشمند نظارت بر پروتکل‌های هوشمند از نیمه آذرماه را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: اجرای این طرح در بازار و مکان‌های پرجمعیت و در مناسبت‌های گوناگون کار دشواری است، به‌ویژه اینکه الزام‌های آن فراهم نیست، نیاز به یک سری امکان‌ها دارد که دستگاه‌ها باید خود را آماده کنند، چراکه کاهش آمار کرونا در استان نیازمند تلاش و جدیت همگان است.

وضعیت کرونایی قم که از ۲۳ تیرماه امسال به رنگ قرمز، از ۲۰ شهریورماه به رنگ نارنجی و از ۳۰ مهرماه به رنگ زرد درآمده بود، از روز پنجم آذرماه جاری به رنگ آبی درآمد.

شهروندان برای طرح هر گونه پرسش درباره ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و برای کسب آخرین خبرهای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم، به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند به منظور تعیین زمان‌بندی و نوبت‌دهی «تزریق واکسن بیماری کووید-۱۹» برای گروه‌های سنی اعلام شده و نیز ثبت‌نام «کارت واکسن دیجیتال»، به «سامانه ثبت‌نام واکسیناسیون کرونا» به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir مراجعه کنند.   

همشهریان قمی در صورت مشاهده هرگونه علامتی در رابطه با ویروس «کرونا» در خود و افراد خانواده، می‌توانند به «مرکزهای جامع سلامت» امام حسن عسکری(ع) در شهرک امام حسن عسکری(ع)، امام خمینی(ره) در بلوار شهید کریمی (بنیاد)، فرقانی در انتهای شیخ‌آباد، پردیس در پردیسان (خیابان ایمان)، خوراکیان در بلوار ۱۵ خرداد، بعثت در نیروگاه، شهدا در خیابان انقلاب اسلامی (چهارمردان)، پنبه‌چی در خیابان امام خمینی(ره) و جندقیان در خیابان زاویه مراجعه و خدمات «رایگان» دریافت کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار