رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: از ابتدای سال‌جاری تا پایان آبان‌ماه، یک‌هزار و ۹۷۳ فقره مجوز فعالیت‌ صنفی در استان صادر شد.
کد خبر: ۱۰۱۳۰۵۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۶ 01 December 2021

به گزارش تابناک قم، محمود سیجانی بیان کرد: این مجوزهای صنفی در رسته‌های تولیدی و فنی و همچنین توزیعی و خدماتی با ایجاد اشتغال برای چهارهزار و ۹۳۲ تَن طی هشت‌ماه سپری شده از سال‌جاری در قم صادر شده‌است.

وی افزود: به طور کلی هم‌اکنون ۳۹هزار و ۷۹ واحد صنفی دارای مجوز در استان قم فعال است که از این تعداد ۲۳هزار و ۳۲۰ مورد آن توزیعی و خدماتی و ۱۵هزار و ۷۵۹ مورد دیگر تولیدی و فنی هست.

وی ادامه داد: میزان سرمایه‌گذاری در بخش اصناف به‌صورت برآوردی به ازای هر واحد صنفی ۱۰۰میلیون تومان و به ازای هر پروانه کسب ۲.۵ نفر شغل لحاظ می‌شود که این موضوع نشان‌دهنده جایگاه اصناف در اشتغال‌زایی است.

سیجانی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع لزوم حمایت از اصناف قم پرداخت و گفت: پرداخت تسهیلات مورد نیاز به متقاضیان فعال در واحدهای صنفی از جمله حمایت‌های مالی در این بخش مهم اقتصادی است که با همکاری‌ بانک‌های عامل استان انجام می‌شود.

وی افزود: این پرداخت‌ها از محل اعتبارات رونق تولید، تسهیلات واحدهای آسیب دیده از کرونا، تسهیلات مشاغل خانگی و تسهیلات حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار روستایی صورت گرفت و به حفظ و توسعه فعالیت اصناف استان کمک کرد.

وی ادامه داد: همچنین در هشت ماهه گذشته، تعداد ۱۱ جلسه کارگروه حمایت از رونق تولید در بخش اصناف استان با ۱۴ مصوبه برای رفع مشکل مالیاتی، بانکی و مشکل واگذاری زمین از سوی شرکت شهرک‌های صنعتی به واحدهای صنفی و رفع مسائل پیش‌روی برخی دیگر از اعضای اتحادیه‌های صنفی تشکیل شد.  

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار