حمید اورعی کارشناس جغرافیا و برنامه ریزی شهری: تهیه پیوست های مطالعاتی الحاق 560 هکتاری پردیسان تبدیل به یک مطالبه اجتماعی شده است.
کد خبر: ۱۰۱۲۸۳۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵ 30 November 2021

به گزارش تابناک قم، اورعی پیرامون موضوع الحاق 560 هکتاری پردیسان قم گفت: تهیه پیوست های مطالعاتی طرح الحاق 560 هکتاری پردیسان الان بعنوان خواسته منطقی و علمی کارشناسان و فعالان اجتماعی در قم می باشد و مسئولین استان نباید به بهانه خانه دار کردن مردم آنها را از چاله دربیاورند و در چاه بیاندازند.

وی افزود: هیچکس با خانه دار شدن مردم مخالف نیست و همه ما باید کمک دهیم تا مشکل مسکن مردم مرتفع شود ولی این دلیل نمی شود بدون طی شدن فرایندهای لازم این طرح را تصویب کنیم.

اورعی ادامه داد: بعد از٢٠ سال ما هنوز نتوانسته ایم مشکل زیرساخت‌های پردیسان را حل کنیم و حالا می خواهیم با توسعه آن مشکلی بر مشکلات آن بیافزاییم و قطعاً با این تصمیم اندک توجهات به پردیسان کاهش می یابد و محدوده جدید تبدیل به کانون توجهات خواهد شد.

این کارشناس برنامه ریزی شهری با تاکید بر اینکه هر تصمیمی در دولت قبل گرفته شده را باید بازنگری کرد گفت: در ماههای پایانی دولت دوازدهم وزارت مسکن وشهرسازی در اقدامی عجیب ابلاغ کرد 11هزار خانواده قمی برای سکونت به شهر امیرکبیر اراک منتقل شوند. گذشته از اینکه شهر جدید امیر کبیر و دیگر شهرهای جدید ایران بر اساس چه فلسفه ای ساخته شده اند کوچ اجباری اهالی قم به آن شهر را یک ظلم بزرگ دانست که با مطالبه اجتماعی جلوی آن گرفته شد اما در اقدامی عجیب تر استاندار سابق قم با یک تلفن طی 48 ساعت طرح الحاق 560 هکتاری را در راستای جهش مسکن در شورای برنامه ریزی استان با حضور 30نفر از مدیران اجرایی تصویب کردند و همان افراد همچنان در کنار استاندار جدید این الحاق را به تصویب نهایی می رسانند.

اورعی با درخواست در اولویت قراردادن تامین مسکن در بافت فرسوده قم و سپس زمین های خالی در پردیسان تصریح کرد: تصویب ۵۶٠ هکتاری پردیسان زوایای پیدا و پنهانی دارد که به مرور زمان گفته خواهد شد ولی این انتظار از جناب آقای شاهچراغی بعنوان استاندار جدید قم وجود دارد که با شفافیت بیشتر دلایل آنرا به مردم بگویند و تشریح کنند چه تضمینی دارد که الان بی مهابا شهر را توسعه دهیم و بعد مردم را برای تامین زیرساخت‌های آن در ادارات و سازمانها سرگردان نکنیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار