مدیرعامل سازمان قطار شهری قم با تشریح آخرین وضعیت پروژه مترو شهر قم گفت: بعد از اتمام روسازی خط یک، روسازی خط 2 فاز نخست نیز به‌زودی به اتمام می‌رسد.
کد خبر: ۱۰۱۲۷۲۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۸ 30 November 2021

به گزارش تابناک قم، منصور درویشی امروز در هفدهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که در سالن جلسات شهید باکری این شورا برگزار شد، به ارائه گزارشی از آخرین وضعیت پروژه مترو قم پرداخت و اظهار داشت: در حال حاضر فاز نخست خط A آماده تست گرم بوده و برای تأمین قطار در حال رایزنی هستیم تا بتوانیم ۸۰ قطار موردنیاز شهر قم را تأمین کنیم. وی از اتمام روسازی خط یک فاز نخست خبر داد و افزود: به‌زودی روسازی خط ۲ نیز به اتمام رسیده که ایستگاه‌های شهید مطهری ۹۶ درصد پیشرفت و ایستگاه میدان کشاورز نیز با ۹۰ درصد پیشرفت مراحل پایانی خود را طی می‌کند.

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم، زمان موردنیاز برای تست گرم و سرد را دو ماه اعلام کرد و گفت: در زمان تست گرم و سرد و تأمین ایمنی برای صدور اجازه مسافرگیری، ایستگاه‌ها تکمیل‌شده و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها از پست برق نواب که مربوط به مونوریل است استفاده‌شده و کابل‌کشی‌های آن به اتمام رسیده و برق موردنیاز فاز یک تأمین‌شده است.
درویشی در ادامه  به تأمین نیرو برای تکمیل چارت اداری سازمان قطار شهری اشاره کرد و گفت: در سازمان قطار شهری چارت منظمی وجود نداشته و ۱۰ سال پیش با آغاز به کار سازمان چارت مختصری تعریف‌شده است.

وی اظهار کرد: مشاور سازمان با بررسی سایر شهرها و نیاز شهر قم، به شهرداری پیشنهاد به‌روزرسانی چارت سازمان را داده و قرار بر تعریف معاونت بهره‌برداری در سازمان شده و بر این اساس، نیاز به تأمین نیروی متخصص خواهیم داشت.

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم برون‌سپاری و تأمین نیرو از خارج سازمان را هدف اصلی سازمان دانست و ابراز کرد: با بررسی شهرهایی مانند مشهد، تهران، شیراز و اصفهان تصمیم بر تأمین حداقلی نیرو در سازمان گرفته شد و مابقی نیروها از خارج از سازمان تأمین می‌شود.

وی تصریح کرد: مترو مشهد ۱۸۰۰ نیرو، اصفهان ۷۱۰ نیرو و شیراز نیز ۷۱۰ نیروی ثابت داشته و این تعداد جدا از نیروهای خارج از سازمان است و در شهر قم چون ابتدای کار قرار داریم بحث‌های تخصصی زیادی انجام‌شده است.

درویشی ادامه داد: با تصویب هیئت‌مدیره و شورای سازمان، قرار بر راه‌اندازی معاونت بهره‌برداری در فاز نخست شده و چون شرکت تخصصی در کشور برای تأمین نیروهایی تخصصی نیست باید تعدادی افراد جذب شوند.

وی خاطرنشان کرد: در بین نیروهای شهرداری نیز نیروهایی با تخصص، مهندس راه‌آهن در تمام گرایش‌ها، مهندس برق، مهندس مخابرات و صنایع کم بوده و نمی‌توانیم همه نیروهای خود را از شهرداری تأمین کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار