شهردار قم با تأکید بر اینکه سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷ دیده‌بان شهری به شمار می‌رود، گفت: افزایش ۴۹ درصدی تماس‌ها در سال ۱۴۰۰ نشان از اعتماد شهروندان به مسئولان شهری است.
کد خبر: ۱۰۱۲۷۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰ 30 November 2021

به گزارش تابناک قم، سید مرتضی سقائیان نژاد در نشست شورای مدیران با اشاره به اهمیت وجود سامانه ۱۳۷ و اثرگذاری مثبت برای خدمت بیشتر به مردم گفت: این سامانه مردمی همراه واقعی شهروندان و مردم است و باید از طریق آن بیش‌ازپیش به نظرات همشهریان احترام گذاشت و مشارکتشان را جلب کرد.

شهردار قم بابیان اینکه باید از طریق ۱۳۷ همراه بودن با مردم موردتوجه قرار گیرد، خطاب به مدیران شهری در مورد اهمیت این سامانه خاطرنشان کرد: اگر به دنبال افزایش سرمایه اجتماعی و احترام به حقوق شهروندی هستید، اعتماد به مردم به‌عنوان یک سرمایه بزرگ باید موردتوجه قرار گیرد و بدون شک این اعتمادسازی با پیگیری صحیح و به‌هنگام پیام‌های شهروندان در ارتباط با سامانه ۱۳۷ اتفاق می‌افتد.

وی با اشاره به اینکه سامانه ۱۳۷ گوش شنوا و دیده‌بان شهری است، گفت: از طریق این سامانه شهروندان موارد و مشکلات مرتبط با امور شهری را در کوتاه‌ترین زمان انتقال می‌دهند و باید مدیران و کارکنان بخش‌های مختلف شهرداری نیز در کمترین زمان پیگیر رفع مشکلات آنان باشند.

شهردار قم در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از شهروندان قمی که در تماس با سامانه ۱۳۷ نسبت به ارائه گزارش‌ها و بیان مشکلات اقدام می‌کنند، خاطرنشان کرد: آمارها نشان می‌دهد تعداد تماس‌های مردمی در ۷ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه آن در سال ۹۸ که طرح تحول مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ انجام شد رشد ۴۹ درصدی دارد.

سقائیان نژاد خاطرنشان کرد: افزایش تعداد تماس‌های مردمی با سامانه ۱۳۷ در ۷ ماهه سال جاری، این نوید را می‌دهد که میزان مشارکت مردمی و ارتقا سرمایه اجتماعی که در نگاه‌های رسمی، شهرداری را برای حل مشکلاتشان انتخاب می‌کنند افزایش محسوسی یافته است، بنابراین لزوم تسریع در حل ساختاری مسائل مطرح‌شده، تلاش در جهت عدم نیاز به تماس‌های تکراری شهروندان در موضوع واحد نکته‌ای است که باید موردتوجه و تأکید قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: نباید شاهد آن باشیم که شهروندان بارها و بارها پیرامون حل یک موضوع در مقاطع زمانی متعدد طرح مسئله کنند، بلکه باید در کمترین زمان موضوع‌ها و مسائل آنان پیگیری شود.

سقائیان نژاد از مدیران بخش‌های مختلف به‌ویژه مناطق شهری خواست با توجه به استقبال و اعتمادی که شهروندان نسبت به سامانه ۱۳۷ داشته‌اند، پاسخگویی و پیگیری موضوع‌های مطرح‌شده توسط شهروندان را در اولویت قرار داده و همشهریان را در جریان آخرین نتایج پیگیری قرار دهند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار