استاد حوزه علمیه قم گفت: بر اساس سخن پیامبر اسلام (ص) هم‌وطنان سلمان خدا را دوست دارند و خدا هم آنها را دوست دارد، مقابل کفار تکبر دارند اما مقابل مومنین اهل تواضع هستند و در راه خدا از بخشش جان، مال و آبرو هیچگونه ترس و خوفی ندارند.
کد خبر: ۱۰۱۲۴۸۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳ 29 November 2021

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی در مراسمی که به مناسبت رحلت امامزاده موسی مبرقع(ع) در آستان چهل اختران قم برگزار شد، اظهار کرد: قرآن پیشگویی کرده کسانی‌که از جبهه حق و ولایت فاصله می گیرند خداوند مجاهدانی خستگی ناپذیر را جایگزین آنها می‌کند که این افراد اهل استقامت هستند.

 وی تصریح کرد: این مجاهدان خدا را دوست دارند و خدا هم آن‌ها را دوست دارد مقابل کفار تکبر دارند اما مقابل مومنین اهل تواضع هستند و در راه خدا از بخشش جان، مال و آبرو هیچگونه ترس و خوفی ندارند که این مجاهدان بر اساس فرمایش پیامبر اسلام (ص)، حضرت سلمان و هموطنانش هستند.

استاد حوزه قم ظلم و جوری که بعد از رحلت پیامبر(ص) دامنگیر امتش شده بود را باعث مهاجرت سادات و علویان به کشور ایران دانست و افزود: آنان امنیت جانی نداشتند لذا به مناطق مختلف هجرت کردند عراق و شامات امن نبود فقط ایران برایشان امن بود بنابراین به ایران هجرت کردند .

وی ادامه داد : با هجرت امام رضا علیه السلام ایران امنیتش بیشتر شد لذا سادات وعلویان به این دیار پناه آوردند که حضرت معصومه (س) و امامزاده موسی مبرقع (ع) از جمله آنها بودند.

مدرس حوزه علمیه با اشاره به جایگاه والای امامزاده موسی مبرقع(ع) در قم گفت: امامزاده موسی فرزند امام جواد(ع) هستند. زمانی‌که به قم هجرت کردند اهل قم ایشان را نشناختند به همین علت ایشان به کاشان مهاجرت کردند مردم قم زمانی‌که نسبت به ایشان شناخت پیدا کردند بزرگان قم به سراغ ایشان رفتند و با اصرار از ایشان خواستند به قم برگردند.

وی تصریح کرد: حضرت قریب به 40 سال در قم زندگی کردند و منشا برکات فراوانی شدند؛ امامزادگان پس از مهاجرت به کشور ما و پراکنده شدن در نقاط مختلف باعث گسترش تشیع و بیان کنندگان معارف به مردم شدند. مظلومیت تشیع را آشکار و گرایش به تشیع را برای مردم فراهم کردند.

مومنی با اشاره به توصیه علما دین به زیارت امامزادگان افزود: به جای اینکه به مردم پناه ببرید به امامزادگان پناه ببرید، حرم امامزادگان محل آمد ورفت ملائکه است و امام خمینی(ره) فرمودند "در پناه امامزادگان آرامش وجود دارد".

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار