شیخ الاسلام گفت: حضور تعداد دانش‌آموزان در سه مقطع متوسطه اول و دوم و ابتدایی، سر کلاس‌های درس نشان می‌دهد ۹۰ درصد دانش‌آموزان استان قم از بازگشایی مدارس استقبال کرده‌اند.
کد خبر: ۱۰۱۲۲۹۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱ 28 November 2021

به گزارش تابناک قم، حمیدرضا شیخ‌الاسلام مدیرکل آموزش‌وپرورش قم، گفت:دانش‌آموزان نیمی از هفته در مدارس حضور دارند و ساعات حضورشان نیز نسبت به روز‌های عادی، ۵۰ درصد است.

شیخ الاسلام با بیان این‌که برنامه‌ریزی چگونگی حضور دانش‌آموزان در اختیار کادر مدرسه قرار گرفته است، اضافه کرد: معمولا مدارس به‌صورت یک روز در میان و یا یک هفته در میان حضور دانش‌آموزان در کلاس‌ها را برنامه‌ریزی کرده‌اند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش قم با تاکید بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی، ادامه داد: استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی ضروری است که در این راستا ۲۰۰ تیم کارشناسی در مدارس قم بر چگونگی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نظارت دارند.

شیخ‌الاسلام با اشاره به این‌که بازگشایی مدارس همراهی و همکاری اولیا و دیگر دستگاه‌ها را نیاز دارد، عنوان کرد: تمام مدارس به‌صورت مرتب مورد بازبینی قرار می‌گیرد و در صورت وجود نقاط ضعف برطرف خواهد شد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش قم تاکید کرد: مدیران مدارس موظف به رسیدگی به تمام امور مدارس هستند و تخلفات احتمالی آن‌ها از سوی هیات رسیدگی به تخلفات اداره آموزش‌وپرورش بررسی و رسیدگی می‌شود.

شیخ الاسلام با تاکید بر این‌که تمرکز امروز آموزش‌وپرورش بر آموزش حضوری است، گفت: در عین حال آموزش‌ها به‌صورت مجازی نیز ادامه دارد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش قم یادآورشد: تمام تلاش ما بر حفظ سلامت دانش‌آموزان و ارتقاء سطح یادگیری آن‌هاست.

به گفته شیخ الاسلام،نظارت بر سرویس مدارس نیز انجام می‌شود و در هر خودرو حداکثر سه دانش‌آموز می‌تواند حضور داشته باشد.

در سال تحصیلی جاری تعداد دانش‌آموزان در استان قم با افزایش حدود ۱۰ هزار نفری نسبت به سال تحصیلی گذشته به بیش از ۲۷۵ هزار دانش‌آموز افزایش یافته است.

از مجموع ۱۰۱ هزار دانش‌آموز مقاطع متوسطه اول و دوم تحصیلی شامل کلاس‌های هفتم تا دوازدهم ۸۰ هزار تَن واکسن کرونا را دریافت نمودند.

وضعیت کرونایی قم از روز پنجم آذرماه جاری آبی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار