خطیب نماز جمعه قم با بیان اینکه اینکه شهری که ده‌ها روایت از معصومین برای منزلت آن نقل‌شده است و امروز مهم‌ترین قطب علم و دانش معارف الهی است و از این شهر معارف دین به همه دنیا منقل می‌شود و پایگاه اخلاق و انقلاب است چرا باید آسیب اجتماعی داشته باشد و مفاسد اخلاقی در آن باشد؟، گفت: چهره شهر باید در حد شهری اسلامی و قطب علمی باشد و همه مردم در این امر مسئول نیاز به قیام الله دارد.
کد خبر: ۱۰۱۱۹۵۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰ 27 November 2021

به گزارش تابناک قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌ نماز قم که در مصلی قدس قم برگزار شد، در رابطه سالروز شهادت آیت‌الله مدرس عنوان کرد: شهید آیت‌الله مدرس زمان‌شناس، غیور و شجاع بود به همین خاطر امام خمینی (ره) برای ایشان احترام خاصی قائل بودند.

وی افزود: آیت‌الله مدرس بی‌باکانه در مقابل نقشه‌های شومی که انگلیسی آوردند، ایستاد و با وجود اینکه در مواقعی در برابر تمام توطئه‌های کفر یک‌تنه بود اما نترسید و اشتباه نکرد و بصیرت و شجاعتشان بسیاری از نقشه‌ها را نقش بر آب کرد و تسلیم زورگویان نشد.

وی با اشاره به اینکه سالروز شهادت ایشان به عنوان روز مجلس نام‌گذاری شده است، ادامه داد: مجلس شورای اسلامی زمانی عصاره فضائل ملت خواهد بود که رهرو راه شهید مدرس باشد و با پاکی، علم، دانش و تقوا به دو وظیفه مهم خود یعنی قانون‌گذاری بر اساس اسلام و برای حل مشکلات مردم و دیگری نظارت بر اجرا آن عمل کند.

وی گفت: از مجلس شورای اسلامی انتظار می‌رود با بهره‌گیری از نخبگان حوزه دانشگاه و همه افکار پاک و نورانی در حوزه قانون و قانون‌گذاری تلاشی مضاعف کند زیرا برخی از مشکلات با قانون حل می‌شود.

مدیر حوزه‌های علمیه افزود: مجلس انقلاب باید مردم‌گرا، مشکل شناس، مشورت گیر و عالم باشد تا قوانین را بر پایه‌های اسلام و برای گره‌گشایی مردم استوار کند و از سوی دیگر نظارت مجلس نیز مهم است؛ امروزه مردم مشکلات فراوانی دارند و انتظار می‌رود مجلس در کنار دولت انقلاب تلاش کند که به‌خوبی قانون‌گذاری و نظارت کند.

وی در رابطه با هفته بسیج بیان کرد: بسیج مانند گذشته باید بماند زیرا بسیج مظهر اقتدار ایران بود و جوانان بسیجی بودند که کشور را از دستبرد اجانب نجات دادند و روح و فرهنگ بسیجی بود که در هر مشکلی که وارد شد گره‌ها را باز کرد.

خطیب نماز جمعه قم گفت: شهری که ده‌ها روایت از معصومین برای منزلت آن نقل‌شده است و امروز مهم‌ترین قطب علم و دانش معارف الهی است و از این شهر معارف دین به همه دنیا منقل می‌شود و پایگاه اخلاق و انقلاب است چرا باید آسیب اجتماعی داشته باشد و مفاسد اخلاقی در آن باشد؟

وی ادامه داد: چهره شهر باید در حد شهری اسلامی و قطب علمی باشد و همه مردم در این امر مسئول نیاز به قیام الله دارد.

آیت الله اعرافی در خطبه اول عنوان کرد: اسلام به زمینه ‌سازی برای تربیت فرزندان از دوران انعقاد نطفه، دوران حمل و ... توجه کرده است و این توجه به زمینه‌ سازی تربیت نسل آینده، از نقاط درخشان مکتب تربیتی اسلام است.

خطیب نماز جمعه قم با اشاره به اینکه حفظ کرامت و حرمت افراد از اصول اساسی اسلام است، بیان کرد: در روایات بیان شده است حفظ حرمت مؤمن از کعبه بالاتر است و در جایی دیگر نیز بیان شده است کسی که مؤمنی را گرامی بدارد گویا خدا را گرامی داشته است و اگر لازم است که در جایی حرمت دیگران زیر پا گذاشته شود شرایط و قانونی خاص دارد.

وی بابیان اینکه عالمان به ویژه عالمان دینی، بزرگ‌ترها و کهن‌سالان، حاکم عاقل و فقرا از مواردی هستند که نسبت به اکرام آن‌ها تأکید بیشتری شده است، اظهار کرد: در جامعه اسلامی همه در برابر رفع فقر مسئول هستند و اگر شبی در شهری گرسنه‌ای باشد همه آنان که می‌توانستند اقدامی کنند و انجام ندادند در پیشگاه خدا مسئول هستند.

مدیر حوزه‌های علمیه ادامه داد: همه نسبت به فقرا مسئول هستند که این مسئولیت فقط رفع نیازها نیست بلکه حفظ شخصیت و جایگاه آن‌ها هم هست.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار