رئیس سازمان صدا و سیما رزو چهارشنبه در سفر به قم با مراجع عظام تقلید دیدار و گفتگو کرد.
کد خبر: ۱۰۱۱۶۱۲
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۷ 25 November 2021

به گزارش تابناک قم، جبلی، رئیس رسانه ملی صبح روز چهارشنبه در سفر به قم با مراجع عظام تقلید حضرات آیات نوری همدانی، جوادی آملی، علوی گرگانی و سبحانی دیدار و گفتگو کرد.

مراجع عظام تقلید در این دیدارها با اشاره به ضرورت تحول در سازمان صدا و سیما بر لزوم به کارگیری نیروهای جوان، جلب اعتماد عمومی مردم، تبیین خدمات انقلاب اسلامی و گسترش مفاهیم دینی در برنامه های رسانه ملی تاکید کردند.

آیت الله نوری همدانی در دیدار رئیس رسانه ملی گفت: رسانه ملی خدمات و دستاوردهای انقلاب اسلامی را بیش از پیش برای مردم روشن کند.

وی بر تحلیل و ریشه یابی اخبار در صدا و سیما تاکید کرد و افزود : باید تحلیل‌های درست و دقیقی از اخبار روز برای مردم ارائه شود.

آیت الله نوری همدانی تبیین ابعاد مختلف توطئه های دشمنان علیه مسلمانان را از وظایف صدا و سیما دانست و گفت: اقدام اخیر انگلیس ضد ملت فلسطین نشانه ای از ثبات این دشمنی در طول تاریخ است.

وی با اشاره به گسترده شدن فتنه ها در آخر الزمان بر لزوم تبیین این فتنه ها برای مردم و تشریح وظایف مردم در قبال این فتنه ها تاکید کرد.

آیت الله نوری همدانی در پایان ابراز امیدواری کرد: سازمان صدا و سیما در دوره جدید شاهد تحولات چشمگیر باشد.

آیت الله جوادی آملی هم در دیدار آقای جبلی با قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته برای تحول در رسانه ملی افزود : صدا و سیما باید در دوره تحول بتواند اعتماد عمومی را جلب کند.

وی با اشاره به شعار جوانگرایی در کشور گفت: جوانگرایی به این معنا نیست که همه امور را به دست جوانان بسپاریم بلکه باید در کنار افراد پیشکسوت و باتجربه کارهای اجرایی را به دست بگیرند.

آیت الله جوادی آملی با اشاره به وجود منابع طبیعی و خدادادی متنوع در کشور افزود: اگر مدیریت این منابع به دست افراد متعهد و متخصص سپرده شود قطعا مردم از برکات آن برخوردار خواهند شد.

آیت الله علوی گرگانی هم با بیان اینکه رسانه ملی باید بتواند در دوره جدید رضایت مردم راجلب کند افزود: رسانه ملی باید با بکارگیری نیروی های جوان با انگیزه و مستعد، روحیه نشاط و شادابی را به جامعه تزریق کند.

وی با اشاره به تلاش دشمنان برای دین زدایی از جوانان تاکید کرد: ضروری است صدا و سیما با تولید برنامه های غنی دینی از حریم دین حراست کند.

آیت الله سبحانی هم در دیدار رئیس رسانه ملی با بیان اینکه در پخش اخبار فسادهای مالی باید حفظ آبروی افراد را مد نظر داشت تصریح کرد: پخش این گونه اخبار نباید موجب ناامیدی مردم شود و لازم است با درنظر گرفتن ظرائف هنری، اخبار و اطلاعات را منتقل کرد.

وی صدا و سیما را یکی از ارکان شاخص نظام اسلامی دانست که می تواند مبانی اسلام و انقلاب اسلامی را عالمگیر کند افزود: باید در تولیدات رسانه ای ، معارف مورد نیاز مسلمانان اقصی نقاط جهان که دسترسی به مبلغ دینی ندارند لحاظ شود.

رئیس رسانه ملی هم در ابتدای دیدارها شعار رسانه ملی در دوره جدید را هویت محوری و عدالت گستری عنوان کرد و گفت: رسانه ملی در دوره جدید تمام تلاش خود را برای بازسازی و تقویت هویت ملی دینی و انقلابی به کار خواهد گرفت.

پیمان جبلی با بیان اینکه تلاش می کنیم صدای مردم برای حکومت و بیانگر خدمات نظام اسلامی برای مردم باشیم افزود: رسانه ملی موظف است از داشته‌های مردم در حوزه های مختلف از جمله : دین، فرهنگ، اخلاق ، اقتدار و وحدت محافظت کند و واسطه ای امین میان مردم و دولت باشد.

وی توجه به عدالت را یکی از اساسی‌ترین رویکردهای رسانه ملی عنوان کرد و گفت: همانطور که حکومت امانتدار مردم است، رسانه ملی هم ضامن امانت مردم است و در این مسیر از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد.

رئیس رسانه ملی عصر چهارشنبه هم با برخی دیگر از مراجع و علما دیدار و گفتگو می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار