مدیرکل ورزش و جوانان استان قم با تاکید بر اینکه در برنامه‌های مختلف فرهنگی شهیدان به‌عنوای الگوی ورزشکاران قم معرفی می‌شوند، گفت: ۳۲۰ شهید سرافراز ورزشکار قم افتخار جامعه ورزش هستند.
کد خبر: ۱۰۱۱۳۹۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۶ 24 November 2021

به گزارش تابناک قم، رسول منعم در یادواره شهدای ورزشکار استان قم که به مناسبت هفته بسیج در فرهنگسرای جوان برگزار شد، اظهار کرد: شهدا شناسنامه فرهنگی کشور و الگوهای جامعه ورزشی هستند که امیدواریم بتوانیم پیام شهدا که مبنی بر ایثار و از خودگذشتگی و فداکاری است را به نسل جوان منتقل کنیم.

وی با تاکید بر اهمیت شناخت سیره ۶ هزار و ۹۰ شهید قم افزود: جامعه ورزش این استان ۳۲۰ شهید گرانقدر را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و امروز فرصت خوبی شد تا یادی از این شهدا کنیم که در عرصه‌های ورزشی و اخلاقی مایه افتخار بوده‌اند و در شرایطی که کشور نیاز به امنیت داشت دوران پر افتخار هشت سال جنگ تحمیلی را رقم زدند.

مدیر کل ورزش و جوانان استان قم ادامه داد: مسیر شهدا، مسیر عزت است و ما باید بدانیم که پهلوانان و قهرمانان واقعی شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم هستند و ورزشکاران امروز باید آنها را الگو و سرمشق خود قرار دهند.

منعم تصریح کرد: امروز نام ۳۲۰ شهید سرافراز ورزشکار قم افتخار جامعه ورزش استان و بیانگر وجود ارزش‌های فرهنگی میان ورزشکاران است و سیره و مشی این شهدا باید الگو و سرلوحه تمامی مردم و به خصوص ورزشکاران باشد.

وی گفت: برگزاری یادواره شهدای محله آذر، فضا سازی شهری با محوریت شهدای ورزشکار، جمع‌آوری آثار شهدای ورزشکار، تهیه کتاب شهدای ورزشکار و برگزاری مراسم گرامیداشت شهدای قم از اقدامات اخیر اداره‌کل ورزش و جوانان استان در رابطه با شهدای ورزشکار است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار