نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی:
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اختصاص ارز 4200 تومانی طی سالهای اخیر تاثیر قابل ملموسی برای مردم نداشته است تاکید کرد که مردم عنوان می‌کنند ما وجود این ارز را در سفره‌های خود مشاهده نکرده‌ایم.
کد خبر: ۱۰۱۱۰۶۶
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۹ 23 November 2021

به گزارش تابناک قم،، دکتر احمد امیرآبادی‌فراهانی در جمع اعضاء کارگروه کشاورزی این دفتر طی سخنانی با بیان اینکه اختصاص ارز 4200 تومانی طی سالهای اخیر تاثیر قابل ملموسی برای مردم نداشته است اظهار داشت: بسیاری از مردم عنوان می‌کنند ما وجود این ارز را در سفره‌های خود مشاهده نکرده‌ایم و این رانت فقط به جیب افراد خاص رفته است.

نماینده مردم قم در مجلس اضافه کرد: وجود ارز 4200 تومانی حتی در دارو هم نمود بارزی نداشته و افزایش‌های قیمت در داروها کاملا مشهود است و دارو با این ارز در اختیار مردم قرار نمی‌گیرد در بخش نهاده‌های دامی این بی‌تاثیری بیشتر خود را نشان داده است.

وی نظارت عمومی و تخصصی بر بخشهای مرتبط با کشاورزی و دامپروری و ارتباط مستقیم آن با مصرف آحاد جامعه خاطرنشان ساخت: اعضاء کارگروه تخصصی و مشورتی کشاورزی جمعی از فعالان بخش خصوصی و نهادهای غیر دولتی است که با اشرافیت کاملی که دارند می‌توانند نقاط قوت و ضعفها را بررسی و برنامه‌های جایگزین که به نفع مردم است را ارائه دهند.

دکتر امیرآبادی‌فراهانی با اشاره به هم‌صدایی مجلس و دولت در خصوص بی‌تاثیری ارز دولتی بر قیمت برخی از کالاها توضیح داد: علی‌رغم اختصاص میزان قابل توجهی ارز دولتی و یارانه به کالاها کاملا مشخص شده است که این هزینه‌ها واقعا بی‌معنی است.

وی افزود: ولی برای حذف آن ملاحظاتی وجود دارد که مهمترین آن فضای روانی است که به جامعه منتقل می‌شود. در حالی که در برخی از اقلام مصرفی این ارز حذف شده ولی کسی متوجه هم نشد چون در گذشته هم این یارانه تاثیری در کاهش قیمت‌ها نداشته است و بدست مصرف کننده نمی‌رسید.

گفتنی است در ابتدای این نشست اعضاء کارگروه طرح‌ها و برنامه‌هایی را در قالب پشنهاد برای بهبود تولید، تهیه و توزیع مرغ و تخم مرغ، نهاده‌های دامی، هدفمند شدن یارانه‌های دولتی، مدیریت منابع آبی استان، اراضی کشاورزی، ورود پساب فاضلاب صنایع سایر استانها به منابع طبیعی استان، مالیات و نظارت‌های هدفمند و موثر را ارائه کردند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار