رییس سازمان جهاد کشاورزی قم:
رییس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: تولید محصولات گلخانه‌ای در قم به دلیل امکان مدیریت و کنترل فرآیند پرورش آن‌ها، روند افزایشی دارد.
کد خبر: ۱۰۱۰۸۸۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰ 22 November 2021

به گزارش تابناک قم، عباس پورمیدانی روز دوشنبه درگفت‌وگو با خبرنگاران بیان کرد: توسعه کشت‌های گلخانه‌ای درقم به‌صورت مجموعه‌های بزرگ در قالب شهرک‌های گلخانه‌ای و همچنین گلخانه‌های تخصصی در ابعاد مختلف رو به افزایش است و از هرگونه سرمایه‌گذاری در این بخش حمایت می‌شود.

وی افزود: توسعه کشت‌های گلخانه‌ای در قم یکی از مهمترین برنامه‌های مورد نظر راهبرد تغییر الگوی کشت استان است که تلاش دارد با ایجاد تحول در شیوه تولید محصولات کشاورزی، ارزش افزوده این بخش را افزایش دهد.

وی ادامه داد: با توجه به موقعیت جغرافیایی قم و کمبود منابع آبی استان، توسعه کشت‌های گلخانه‌ای که برای پرورش محصول در کنار امکان کنترل فضای رشد گیاه نیاز به آب کمترین دارد، راهکاری عملی برای تولید مطلوب محصولات کشاورزی و تامین نیاز بازار در این حوزه است.

پورمیدانی گفت: گلخانه‌هایی که زیر نظر دستگاه‌های متولی در استان قم احداث می‌شود دارای استانداردهای لازم بوده و محصول تولید شده در آن‌ها از کیفیت بالایی برای عرضه به بازار برخوردار است.

وی بیان داشت: ارایه تسهیلات بانکی به متقاضیان ایجاد گلخانه درقم و تسهیل فرآیند صدور مجوزهای مورد نیاز از جمله اقداماتی است که به منظور توسعه کشت های گلخانه‌ای در استان در جریان می‌باشد.

گفتنی است از مجموع بیش از ۱۴ هزار بهره‌بردار قمی در حوزه کشاورزی، یک هزار و ۱۰۰ تن بانوان هستند،‌ همچنین میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان قم در سال حدود یک‌میلیون تن در زمینهٔ محصولات زراعی،‌ باغی،‌ دامی و شیلات است.

بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان استان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی حدود ۵۰ درصد اشتغال روستاییان در بخش‌های مختلف استان را به خود اختصاص داده‌است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار