رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت قم:
رییس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم گفت: از ابتدای سال‌جاری تا پایان مهرماه،‌ ۱۰۸‌هزار دستگاه یخچال و فریزر در واحدهای صنعتی سازنده لوازم خانگی این استان تولید و به بازار عرضه شده‌است.
کد خبر: ۱۰۱۰۶۱۷
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷ 21 November 2021

به گزارش تابناک قم، محمود سیجانی روز یکشنبه درگفت‌وگو با خبرنگاران،‌ بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، قرار بود تا پایان سال‌جاری ۱۳۰ هزار دستگاه یخچال و فریزر در واحدهای صنعتی استان قم تولید شود که با توجه به ساخت ۱۰۸ هزار دستگاه از این محصول تا پایان مهرماه و تحقق ۸۳ درصدی برنامه مورد نظر،‌ میزان تولید یخچال و فریزر در واحدهای صنعتی استان تا انتهای سال‌۱۴۰۰ بسیار بیش از رقم پیش‌بینی شده خواهد بود.

وی افزود: کیفیت یخچال و فریزر تولید شده در واحدهای صنعتی استان بسیار بالا و قابل رقابت با نمونه‌های خارجی است و به همین دلیل تولید کنندگان لوازم خانگی استان علاوه بر تامین نیاز بازار داخلی به دنبال صادرات محصول‌ تولیدی خود به بازارهای هدف بین‌المللی نیز هستند.

وی ادامه داد: به طور کلی بخش صنعت استان قم طی سال‌های اخیر در تولید انواع لوازم خانگی به خصوص یخچال و فریزر توانسته جایگاه مناسبی به دست آورد و تولیدکنندگان این محصول‌ها با انجام کارهای تحقیقاتی و اجرای طرح‌های توسعه‌ای، کسب سهم بیشتر از بازارهای داخلی و بین‌المللی را دنبال می‌کنند.

سیجانی‌ گفت:‌ همچنین تولیدکنندگان لوازم خانگی استان برای رسیدن به این هدف، طرح‌های متنوعی برای ارائه خدمات پشتیبانی به خریداران محصول‌های خود درنظر گرفته‌اند و مشتریان می‌توانند این محصول‌ها را با ضمانت‌های معتبر و قابل استفاده در موارد متعدد، مورد استفاده قرار دهند.

وی بیان کرد: محصول‌های صنعتی تولید شده در قم به خصوص در بخش لوازم خانگی به دلیل نزدیکی شهرک‌های صنعتی این استان به مهمترین بازارهای کشور به سرعت به دست مصرف کنندگان نهایی می‌رسد که این موضوع از جمله مزایای قم برای سرمایه‌گذاری در بخش تولید لوازم خانگی است.

حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحدهای صنعتی قم حدود ۸۰ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۶۰ هزار تَن فرصت اشتغال ایجاد شده‌است.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار