سرپرست کتابخانه‌های عمومی قم:
عمرانی گفت: امیدواریم با همت مسئولان استان، مشکل فقدان کتابخانه عمومی در منطقه پردیسان نیز رفع شود.
کد خبر: ۱۰۱۰۳۳۹
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶ 20 November 2021

به گزارش تابناک قم، سجاد عمرانی سرپرست کتابخانه‌های عمومی قم در آیین گرامیداشت هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار استان طی سخنانی، کتابداران را طلایه‌داران و پیش قراولان مقابله با جنگ نرم دشمن در عرصه فرهنگی دانست و افزود: آن‌ها در دوران کرونا نیز با فعالیت‌های مجازی توانستند شبکه‌ای عظیم از گروه‌های اجتماعی با محوریت کتاب و کتابخوانی به وجود آورند و اجازه خاموش شدن چراغ کتابخانه‌ها را ندادند.

سرپرست کتابخانه‌های عمومی قم همچنین با اشاره به طرح پِیک کتاب کتابخانه‌های عمومی استان قم گفت: به‌رغم ریزش اولیه اعضای کتابخانه‌ها در دوران شروع ویروس کرونا، کتابخانه‌ها با احیای فعالیت‌های کتابخانه در فضای مجازی و همچنین با رساندن کتاب به منازل مردم به وسیله پیک کتاب، جان تازه‌ای گرفتند و امروز کتابخانه‌های عمومی استان قم بیش از ۳۰ هزار عضو فعال دارند.

عمرانی در مورد فعالیت کتابخانه‌ها در این دوران اضافه کرد: انجام فعالیت‌هایی، چون پویش هر خانه یک کتابخانه، پویش احتراق ماسک فعالیت‌های جمع خوانی، قصه‌گویی، فعالیت‌های مختص بخش کودک و ... تنها گوشه‌ای از فعالیت‌های کتابخانه‌ها در سال گذشته بوده است و براساس آمار کتابخانه‌های عمومی استان در یک سال گذشته ۲ هزار و ۴۶۰ برنامه فرهنگی را با حضور اعضای کتابخانه برگزار کرده‌اند.

سرپرست کتابخانه‌های عمومی قم همچنین با اشاره به جشنواره کتابخوانی رضوی به عنوان مهمترین و بزرگترین رویداد کتابخوانی کشور گفت: فعالیت کتابداران و حضور آنان در آستان حضرت معصومه (س) و مسجد جمکران در ترویج این جشنواره بسیار موثر بوده است.

عمرانی افزایش ۲۵ درصدی فضا‌های کتابخانه‌ای در استان قم با افتتاح کتابخانه عمومی شهدای نوبهار و افتتاح قریب الوقوع کتابخانه مرکزی قم را اتفاقی مهم در عرصه فرهنگ استان توصیف و ابراز امیدواری کرد: با همت و عنایت خاص مسئولان استان، مشکل فقدان کتابخانه عمومی در منطقه پردیسان نیز حل شود.

سرپرست کتابخانه‌های عمومی قم افزود: در گام نخست، امیدواریم به‌زودی بتوانیم اخبار خوبی را در جهت فراهم شدن کتابخانه سیار برای خدمت رسانی به مردم پردیسان منتشر کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار