مسیر قلعه سنگی محور جعفریه قم سال هاست در پیچ و خم‌های اداری مشکلاتی را برای تردد ایجاد کرده است.
کد خبر: ۱۰۰۹۹۷۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۱ 18 November 2021

به گزارش تابناک قم، محور قم به جعفریه دارای بیشترین فراوانی تصادفات در بین محور‌های مواصلاتی قم است.

مسیر قلعه سنگی یکی از نقاط حادثه خیز این محور است که سال هاست در پیچ و خم‌های اداری تا مرحله اجرا گیر افتاده است.

سرهنگ پناهی، رئیس پلیس راه استان قم تقاطع قلعه سنگی را از نقاط حادثه خیز در محور قم – جعفریه اعلام کرد و افزود: نامناسب بودن روکش آسفالت و تامین روشنایی در تقاطع قلعه سنگی ، نشست پل ها از عوامل اصلی تصادفات در این محور محسوب می شود.

کاظمی، رئیس اداره نظارت بر راه‌های اداره کل راه و شهرسازی با اشاره به شروع عملیات احداث تقاطع کارانسرای سنگی در سال ۹۵ از سوی  شرکت ساخت و توسعه راه‌ها، گفت: متاسفانه پیمانکار انتخابی به دلایل مختلف عملکرد مطلوبی از خود نشان نداد و نهایتا پس از پیگیری‌های فراوان در سال ۹۹ این طرح به اداره کل راه و شهرسازی واگذار شد.

وی افزود: پس پیگیری‌های انجام شده و تغییر پیمانکار این طرح سال قبل با اعتبار ۶۴ میلیارد ریال توسط اداره کل راه و شهرسازی آغاز شد.

رئیس اداره نظارت بر راه‌های اداره کل راه و شهرسازی، گفت: با توجه به این که محدود طرح مذکور تجمیع مبادی ورودی و خروجی متعدد شامل ورودی و خروجی روستای پاجیان و دسترسی به مسجد حضرت اباالفضل (ع) و ده‌ها روستای مجاور آن و همچنین ورودی و خروجی کشتارگاه دام و طیور و از همه مهم‌تر در مسیر عبور محور اصلی قم به سمت آوره و دوربرگردان غیر هم‌سطحی که احداث شده است، بازگشایی این تقاطع منوط به تامین کامل ایمنی عبور و مرور در محدده تقاطع خواهد بود.

کاظمی ادامه داد: نصب کامل تابلو‌ها و علائم هشدار دهنده، چراغ چشمک زن، بلوک‌های بتنی جدا کننده مسیر (نیوجرسی) پیش از بهره برداری این طرح باید انجام شود.

وی افزود: در حال حاضر ما تمامی تعهدات عملیاتی مندرج در قرارداد شامل تکمیل سازه پل، اجرای زه کش هدایت آب‌های سطحی، آسفالت مسیر و تمامی رمپ‌ها اجرا شده است.

رئیس اداره نظارت بر راه‌های اداره کل راه و شهرسازی در پایان گفت: بعد از نصب بلوک‌های بتنی جداکننده مسیر (نیوجرسی) جهت هدایت ترافیک توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، بهره برداری از این محور محقق خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار