معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم با اشاره به استقبال مطلوب کشاورزان قمی از تسهیلات رونق تولید، خواستار افزایش سهم استان از تسهیلات ملی در این بخش شد.
کد خبر: ۱۰۰۹۵۱۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۹ 16 November 2021

به گزارش تابناک قم، مهرداد غضنفری روز سه شنبه در بیست و نهمین جلسه ستاد تسهیل و رونق تولید در سالن کرامت استانداری، ابراز کرد: پرونده های معرفی شده جهت دریافت تسهیلات به بانک ها باید حداکثر در ظرف زمانی ۴۵ روزه تعیین تکلیف شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم گفت: در بخش کشاورزی استقبال کشاورزان بیش از سهم ۱۹۰ میلیارد تومانی استان از تسهیلات رونق تولید است.

وی ادامه داد: با توجه به استقبال زیاد کشاورزان از تسهیلات رونق تولید تلاش می شود تا با هماهنگی بانک های عامل سهم بخش کشاورزی با اطمینان از خروجی مثبت آن در اشتغال و تولید استان افزایش یابد.

وی با اشاره به طرح توسعه ۴۴ هکتاری ناحیه صنعتی سیرو، تصریح کرد: توقف ۴ ماهه این طرح و عدم پیگیری های لازم اصلا توجیه پذیر نیست.

غضنفری همچنین با اشاره به استقرار ناحیه تخصصی پوشاک در شهرستان کهک، ابراز کرد: هدف اصلی از این طرح بهره مندی سرمایه گذاران و فعالان بومی این شهرستان از مزایای نواحی صنعتی در احداث طرح های تولیدی و اشتغالی است.

وی با اشاره به طرح توسعه ۲.۵ هکتاری ناحیه صنعتی خورآباد نیز ابراز داشت: هم اکنون وسعت موجود این ناحیه صنعتی ۲ هکتار است.

پرداخت ۸۲ میلیارد تومان تسهیلات در بخش کشاورزی

رییس سازمان جهاد کشاورزی قم نیز در این جلسه بیان کرد: ۱۸۰ میلیارد تومان سهم بخش کشاورزی قم از تسهیلات ستاد رونق تولید طی سال جاری است که تاکنون ۲۲۸ میلیارد تومان پرونده در این بخش به بانک ها معرفی شده است.

عباس پورمیدانی یادآور شد: از این بین ۸۲ میلیارد تومان به مرحله پرداخت رسیده است و کشاورزان قم درخواست دارند تا دست کم ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در این بخش افزایش یابد.

وی با اشاره به طرح توسعه ۴۴ هکتاری ناحیه صنعتی سیرو، اضافه کرد: اولویت و رویکرد این ناحیه صنعتی، صنایع غذایی است و هم اکنون متقاضی بسیار زیادی برای بهره برداری از این ناحیه وجود دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی قم نیز ابراز کرد: چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود در استان قم فعال است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال به وجود آورده است.

علی رضا میثاقی اضافه کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده طرح توسعه ۴۴ هکتاری ناحیه صنعتی سیرو در دستور کار این شرکت قرار گرفته اما هنوز پاسخ برخی استعلامات مشخص نشده است.

علی رضا نصیری مدیرعامل شرکت گاز قم نیز در ادامه این جلسه با اشاره به مشکلات گاز شهرک های صنعتی گفت: با استفاده از برخی ممیزی ها امروزه مشکل گاز در تمام شهرک های صنعتی استان برطرف شده است.

حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحدهای صنعتی قم حدود ۸۰ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۶۰ هزار تَن فرصت اشتغال ایجاد شده‌است.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار