رییس مرکز بهداشت قم گفت: درحال حاضر وضعیت بیماری کرونا در این استان باثبات است، ولی این وضعیت می‌تواند بسیار شکننده باشد.
کد خبر: ۱۰۰۸۹۸۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۲ 14 November 2021

به گزارش تابناک قم، سیامک محبی افزود: در هفته‌های گذشته از سرعت روند کاهشی بیماری در استان کاسته شده و با توجه به عادی انگاری و کاهش رعایت پروتکل‌ها، ممکن است روند ابتلا در بین افراد پرخطر بیشتر شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر قم با رتبه بیستم، جزو استان‌های با بستری کمتر به ازای جمعیت قرار دارد که با توجه به روند نزولی در روزهای گذشته می‌تواند جایگاه مناسب‌تری را کسب کند.

وی ادامه داد: مراجعه با علایم مشهود به مراکز ۹ گانه تست کرونا در هفته گذشته نسبت به هفته‌های قبل روند نزولی داشته است.

محبی خاطرنشان کرد: در برخی روزهای هفته‌های گذشته تعداد بیماران کرونایی فوت شده صفر بود و امیدواریم این روند نزولی در فوتی‌های قطعی و مشهود به کرونا ادامه یابد.

به گفته وی، برای اولین بار بعد از هفته‌های طولانی تعداد بیماران شناسایی شده در استان کاهش یافته و در هفته گذشته به ۸۵۳ بیمار رسید.

وی با بیان این‌که هفته گذشته پی سی آر مثبث شش درصد کاهش یافت، پیش‌بینی کرد: در هفته‌های آینده تعداد بیماران مراجعه‌کننده به بیمارستان صعودی نخواهد بود.

محبی با بیان این‌که رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در قم مطلوب نیست، گفت: در هفته‌های گذشته قم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی جزو استان‌های نخست بود، ولی در هفته‌های اخیر روند نزولی گرفته‌است.

وی از شهروندان درخواست کرد: با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به کاهش بیماران بستری و فوت شده کمک نمایند.

وضعیت کرونایی قم که از ۲۳ تیرماه امسال در وضعیت قرمز از نظر شیوع کرونا قرار گرفته بود، بر اساس رنگ‌بندی اپلیکیشن ماسک، از بیستم شهریورماه جاری وارد مناطق پرخطر و نارنجی کرونایی شد و از  ۳۰ مهرماه به رنگ زرد درآمد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار