معاون پرورشی آموزش‌وپرورش قم خبر داد؛
معاون پرورشی آموزش‌وپرورش قم از آغاز انتخابات شورا‌های دانش‌آموزی در ۱۳۵۰ واحد آموزشی خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۸۹۱۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۲ 14 November 2021

به گزارش تابناک قم، ناصر حمزه‌ای،معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش‌وپرورش قم گفت: انتخابات شورا‌های دانش‌آموزی که از ۱۹ آبان ماه آغاز شده است و تا پایان آبان ماه در ۱۳۵۰ واحد آموزشی قم برگزار می‌شود.

او افزود: در سال‌های گذشته انتخابات شورا‌های دانش‌آموزی فقط در یک روز برگزار می‌شد، ولی امسال به دلیل غیرحضوری بودن مقاطع متوسطه اول و ابتدایی، به مدارس فرصت داده‌شد این انتخابات در چندین روز ترتیب یابد.

حمزه ای با بیان این‌که از سال گذشته انتخابات شورا‌های دانش‌آموزی به‌صورت مجازی برگزار می‌شود، اضافه کرد: کاندیدا‌ها یک هفته قبل از برگزاری انتخابات تبلیغات، طرح و پیشنهادات خود را در شبکه شاد، گروه‌ها و کانال‌های دانش‌آموزی ارائه دادند و دانش‌آموزان نیز از طریق شبکه شاد می‌توانند در این انتخابات شرکت کنند.

او جذب مشارکت دانش‌آموزان در فعالیت‌های مدارس را مهم‌ترین هدف برگزاری انتخابات شورا‌های دانش‌آموزی عنوان کرد و ادامه داد: دانش‌آموزان با شرکت در انتخابات شورا‌های دانش‌آموزی ضمن آشنایی با روند انتخابات، با تصدی‌گری برنامه‌های پرورشی، فرهنگی و آموزشی آشنا می‌شوند و مسئولیت‌پذیری و جامعه‌پذیری در آن‌ها ارتقا می‌یابد.

به گفته حمزه‌ای، دانش‌آموزان پایه سوم و بالاتر می‌توانند در این انتخاب هم رای دهند و هم کاندیدا شوند؛ ولی دانش‌آموزان پایه‌های اول و دوم ابتدایی فقط می‌توانند در این انتخابات رای دهند.

او اضافه کرد: اگر تعداد دانش‌آموزان ۱۰۰ تن باشد، پنج نفر به‌عنوان عضو اصلی و ۲ نفر به‌عنوان عضو علی‌البدل انتخاب می‌شوند و اگر تعداد دانش‌آموزان ۱۵۰ تن باشد، ۲ تن به اعضای اصلی شورا اضافه می‌شود.

حمزه ای عنوان کرد: به ازای اضافه شدن هر ۱۰۰ دانش‌آموزان به جمعیت مدرسه، ۲ تن نیز به اعضای اصلی شورا‌ها اضافه خواهد شد.

معاون آموزش‌وپرورش قم با بیان این‌که دانش‌آموزانی که بیشترین رای را در مدارس کسب نمایند، به‌عنوان رئیسان شورا برگزیده می‌شوند، افزود: از بین رئیسان شورا‌های دانش‌آموزی نواحی آموزش‌وپرورش، ۱۴ تَن شامل هفت دختر و هفت پسر به‌عنوان مجمع شورای دانش‌آموزی انتخاب می‌شوند که مشاوران مدیرکل آموزش‌وپرورش قم در امور مختلف نیز خواهند بود.

او اضافه کرد: از بین ۱۴ دانش‌آموز انتخاب‌شده، ۲ تَن به‌عنوان عضو مجلس دانش‌آموزی کشور به دبیرخانه این مجلس که در تهران مستقر است، معرفی می‌شوند.

حمزه ای بیان کرد: عمده فعالیت دانش‌آموزان، تشکیل کمیته‌های مختلف آموزشی، فرهنگی و پرورشی، بهداشت، تربیت‌بدنی، تربیت اجتماعی سیاسی، تربیت اقتصادی خواهد بود که از هر کلاس یک نفر عضو این کمیته‌ها خواهد بود.

او با اشاره به این‌که در هر کمیته یک دبیر نیز عضویت دارد، اضافه کرد: اعضای شورای دانش‌آموزی در خصوص مسائل مختلف آموزشی با حضور دبیران و معاونان آموزشگاه در حوزه‌های مختلف مربوط به کمیته‌ها تصمیم‌گیری و با تشکیل انجمن‌های فعال در مدرسه نسبت به مصوبات کمیته اقدام می‌کنند.

۲۷۵ هزار دانش‌آموز در سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم در استان قم تحصیل می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار