بزرگ‌ترین و مجهزترین مرکز اوتیسم قم امروز در مراسمی با حضور مسئولان استانی به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۱۰۰۴۹۴۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۷ 28 October 2021

به گزارش تابناک قم، بزرگ‌ترین و مجهزترین مرکز اوتیسم استان قم روز پنجشنبه طی آیینی با حضور مسئولان استانی و خیرین مرکز توان‌بخشی اوتیسم گل‌های بهشتی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

در آیین افتتاحیه این مرکز، علاوه بر خیرین و نیکوکاران استان، احمد امیرآبادی فراهانی و حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری، نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی، محسن بهشتی، معاون عمرانی استانداری، محمدرضا قدیر ،رئیس دانشگاه علوم پزشکی و مهدی پهلوانی ستوده ،مدیرکل بهزیستی استان حضور داشتند.

این مرکز تازه تأسیس در ۵ طبقه و با ۲۴۰۰ متر زیربنا با دارا بودن ۵۰ اتاقک مجهز طبق آخرین استاندارد‌های آموزشی توان‌بخشی، قابلیت ارائه خدمات به ۱۵۰ نفر مددجوی دارای اختلال اوتیسم را خواهد داشت.

موسسه خیریه کودکان اوتیسم استان قم (گل‌های بهشتی)، این مرکز اوتیسم را برای خدمت رسانی در سطح استان و استان‌های هم‌جوار احداث کرده است.

در حال حاضر ۳۰۷ بیمار مبتلابه اوتیسم در قم شناسایی‌شده‌اند که ۱۴۰ نفر از کودکان مبتلابه اوتیسم زیر ۱۰ سال از خدمات ۴ مرکز توان‌بخشی غیردولتی و خیریه روزانه تحت نظارت بهزیستی استان خدمات دریافت می‌کنند.

اوتیسم را بیشتر می‌توان یک اختلال نورولوژیکی که خودش را در سال‌های اولیه کودکی (۳ سال آغازین کودکی) نمایان می‌کند معرفی نمود. این اختلال در بیماران اوتیسیک باعث می‌شود که مغز فرد مبتلا به اوتیسم نتواند درزمینهٔ رفتار‌های اجتماعی و مهارت‌های ارتباطی به‌درستی عمل کند و مزاحم او برای یادگیری چگونگی ارتباط و تعامل با دیگران به‌طور اجتماعی می‌شود.

کودکان و بزرگ‌سالان اوتیسیک درزمینهٔ ارتباط کلامی و غیرکلامی (رشد زبان)، مهارت‌های شناختی معمول، رفتار‌های اجتماعی، فعالیت‌های سرگرم‌کننده و بازی مشکل دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار