رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر قم گفت: مهم ترین هدف نام گذاری روز قم تقویت و پرداختن به هویت شهر قم است.
کد خبر: ۱۰۰۴۹۴۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳ 28 October 2021

به گزارش تابناک قم، مصطفی مولایی، رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر قم امروز در نشست خبری تشریح برنامه های روز قم که در سالن جلسات رضوان شهرداری قم برگزار شد در ابتدی سخنان خود ضمن تقدیر از خبرنگاران برای انعکاس این رویداد مهم در شهر قم گفت: انتخاب نام سال ها محتوا و اهداف آن سال را تعیین می کنند و باتوجه به اینکه شهر ها نیز دارای هویت و شاخصه هایی می باشند در مناسبتی مخصوص هویت شهر ها بازگو می شود و به همین دلیل در شهر قم به دلیل وجود مقدس حضرت معصومه (س) و دومین حرم اهل بیت، روز 23ربیع، سالروز وروود حضرت به شهر قم، روز قم نام گرفت.

مولایی با اشار به هدفمند بودن این نام گذاری گفت: مهم ترین هدف نام گذاری روز قم تقویت و پرداختن به هویت شهر قم است که با وجود پربرکت حرم حضرت معصومه(س) در عرصه های مهمی همچو زمینه سازی انقلاب نقش مهمی داشته است.

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر قم مولفه های روز قم را جایگاه زن، توجه ویژه به عفاف و حجاب، زیارت، و تلاش برای کاهش آسیب های اجتماعی دانست.

وی در ادامه گفت: ما در قم با توجه به همسایگی کریمه اهل بیت می بایست بکوشیم تا به مطالبه گری مسائل فرهنگی، اجتماعی و هنری مردم پاسخگو باشیم و در کاهش آسیب های اجتماعی از قبیل بی حجابی، سگ گردانی و سایر نا هنجاری ها بکاهیم.

مولایی همچنین با اشاره به برگزاری پیاده روی های هفتگی و روزانه در مسیر بلوار پیامبر اعظم از شهرداری و مسوولان استانی خواست تا فضای این بلوار و امکانات آن در شان مردم و حریم اهل بیت توسعه یابد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار